همزمان با تأیید پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات آمریکا؛

فاکس نیوز: تخلفِ مالیاتی فرزند «جو بایدن» برملا شد

نشریه معروف اشپیگل آلمان روز پنجشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را بازنده سال معرفی کرد.
نشریه معروف اشپیگل آلمان روز پنجشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را بازنده سال معرفی کرد.
کد خبر: ۱۲۹۳۸۱۵

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نشریه معروف اشپیگل آلمان روز پنجشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را بازنده سال معرفی کرد.

پایگاه اینترنتی هیل در مقاله‌ای به قلم سلین کاسترونوو نوشت: نشریه معروف اشپیگل آلمان روز پنجشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را بازنده سال معرفی کرد. این اقدام نشریه اشپیگل در همان روزی رخ داد که مجله تایم، جو بایدن و کامالا هریس را به عنوان چهره‌های سال معرفی کرد.
رولاند لز رئیس دفتر واشنگتن اشپیگل و رالف نوکرخ خبرنگار این نشریه که در برلین مستقر است، در مقاله خود با عنوان "بازنده سال"، ترامپ را به عنوان فردی معرفی کردند که دغدغه او هرگز مصلحت مشترک نبود، بلکه دغدغه او فقط یک چیز بود: خودش. "


در بخشی از این مقاله آمده است هیچ چیز تحت مدیریت ترامپ، عادی نبود. او از پذیرفتن شکست خودداری می‌کند و در عوض از تخلفات گسترده انتخاباتی سخن به میان می‌آورد، هرچند هیچ شواهدی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. البته این موضوع به هیچ وجه شگفتی آفرین نیست. ریاست جمهوری ترامپ همانطور که آغاز شد، اکنون هم به همان شکل پایان می‌یابد، به دور از فروتنی و شأن و احترام. "


بسیاری از خروجی‌های مهم رسانه‌ای در تاریخ هفتم نوامبر، بایدن را به عنوان پیروز انتخابات پیش بینی کردند. این در حالی است که ترامپ از آن زمان تا کنون از پذیرش شکست خودداری کرده است و بار‌ها ادعا‌های بی اساس خود را با موضوع تخلف گسترده رای دهندگان، تکرار می‌کند و این اقدام را بخشی از تلاش‌های دموکرات‌ها برای دزدیدن انتخابات از او می‌داند.


بعد از برگزاری انتخابات آمریکا، تیم حقوقی ترامپ، دعوایی قانونی را در چند ایالت آغاز کرده است تا بدین ترتیب، نتایج انتخابات را به چالش بکشاند و ادعای تخلفات انتخاباتی را مطرح کند. تا کنون چند مورد از این شکایت ها، توسط مقامات دادگاهی رد شده اند، زیرا شواهد کافی به دادگاه ارائه نشده بود.


انتشار این مقاله اشپیگل در حالی است که نشریه تایم عصر پنجشنبه در مقاله‌ای، بایدن و هریس را به عنوان چهره‌های سال معرفی کرد. در این مقاله همچنین به چالش‌هایی اشاره شده است که این دو نفر پس از آغاز دولت، با آن‌ها روبرو خواهند شد، از جمله شیوع گسترده ویروس کرونا در سرتاسر آمریکا، و همچنین پیروزی تاریخی هریس به عنوان نخستین آمریکایی آفریقایی تبار، نخستین زن، و نخستین آمریکایی آسیای جنوبی که سمت معاون رئیس جمهور را احراز می‌کند.


مردم آلمان همواره دیدگاهی نامطلوب در قبال ترامپ داشته اند. نظرسنجی‌های مرکز پژوهش‌های پیو که در ماه ژانویه صورت گرفت نشان داد تقریبا از هر چهار نفر در آلمان، سه نفر به رئیس جمهور آمریکا اعتماد ندارند. مردم سوئد، فرانسه، اسپانیا و هلند نیز چنین دیدگاهی داشتند.


ترامپ پیش از آنکه در سال ۲۰۱۶ عنوان چهره سال مجله تایم را از آن خود کند، به شدت خواهان کسب چنین عنوانی بود. وی یک سال قبل از برنده شدن این جایزه و زمانی که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به عنوان چهره سال معرفی شد، از او انتقاد کرد و گفت مرکل "در حال ویران کردن آلمان است. "


ترامپ در تاریخ ۹ دسامبر سال ۲۰۱۵ در توییتی نوشته بود "به شما گفتم که مجله تایم، هرگز مرا به عنوان چهره سال معرفی نخواهد کرد، با وجود آنکه من (فردی) مطلوب و بزرگ هستم. "

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها