خبرگزاری آسوشیتد پرس از تلاش دولت ترامپ برای اعدام ۵ نفر دیگر تا پیش از آغاز دولت بایدن خبر داد.
خبرگزاری آسوشیتد پرس از تلاش دولت ترامپ برای اعدام ۵ نفر دیگر تا پیش از آغاز دولت بایدن خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۳۴۱۱

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس در خبری اعلام کرد دولت ترامپ قصد دارد تا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، ۵ آمریکایی دیگر را اعدام کند.

در گزارش آسوشیتدپرس آمده است: دولت ترامپ تصمیم دارد در اقدامی بی سابقه، ۵ اعدام فدرال دیگر را تا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا انجام دهد.

بر اساس این گزارش، این کار قرار است با اعدام یک عضو سابق باند خیابانی در تگزاس که اقدام به کشتن یک زوج مذهبی در سال ۱۹۹۹ کرده بود، آغاز شود.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از ۱۷ سال وقفه، حال بر از سرگیری اعدام‌های فدرال اقدام کرده است.

«براندون برنارد» (Brandon Bernard)، در صورت اعدام، نهمین زندانی فدرالی خواهد بود که در سال جاری میلادی در آمریکا اعدام می‌شود. او زمانی که به همراه ۵ نوجوان دیگر اقدام به ربایش و سرقت «تاد» و «استیسی باگلی» (یک زوج مذهبی) کردند ۱۸ ساله بود؛ اقدامی که به مرگ این زوج در نهایت منجر شد.

 

آسوشیتد پرس: دولت ترامپ به دنبال اعدام ۵ نفر دیگر تا پیش از تحلیف بایدن است

 

 

برنادون برنارد

حال در صورتی که اعدام برنارد انجام شود، او از معدود اعدامیانی است که با وجود سن کم در هنگام ارتکاب جرم، اعدامش اجرایی می‌شود. همچنین این یکی از معدود موارد اعدام در زمان انتقال ریاست جمهوری در آمریکا به حساب می‌آید.

بر اساس گزارش آسوشیتد پرس، قرار است برنارد که هم اکنون ۴۰ ساله است، امروز، پنجشنبه بوسیله ترزیق ماده‌ای کشنده، در زندان فدرال شهر «تره هوت» واقع در ایالت ایندیانای آمریکا انجام پذیرد.

اعدام فدرال در زمان انتقال قدرت، امری نادر است؛ خصوصا آنکه در زمان انتقال قدرت از یک رئیس جمهور طرفدار اعدام به رئیس جمهوری مانند بایدن باشد که خود را از مخالفان اعدام معرفی می‌کند. آخرین باری که یک اعدام در زمان انتقال قدرت انجام گرفت، در زمان ریاست جمهوری «گروور کلیولند» در دهه ۹۰ قرن ۱۹ میلادی در آمریکا بود.

 

آسوشیتد پرس: دولت ترامپ به دنبال اعدام ۵ نفر دیگر تا پیش از تحلیف بایدن است

 

در پی تصمیم دولت ترامپ برای اعدام این فرد، شماری از افراد از جمله «کیم کارداشیان» ستاره تلویزیون خواهان لغو اعدام وی شدند. کیم کارداشیان در سلسله توییتی نوشت نقش برنارد در مقایسه با نوجوانان دیگری که در این ماجرا دست داشتند، بسیار ناچیز بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا درخواست‌ها برای تعویق اعدام برنارد که قرار است امروز پنجشنبه اجرایی شود را رد کرده است. یک زندانی دیگر نیز قرار است، فردا جمعه اعدام شود و سه زندانی دیگر نیز در ماه ژانویه (و تاپیش از تحلیف بایدن) اعدام خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها