سکنجبین و کاهو یکی از خوراکی‌های پر طرفدار ایرانی‌ها بوده و به عقیده بسیاری از پزشکان متخصص خواص درمانی متعددی را داراست.
کد خبر: ۱۲۹۲۱۷۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سکنجبین شربت شیرین و خوش طعمی است که اغلب در کنار کاهو به چشم می‌خورد و با ذائقه بیشتر افراد سازگاری دارد و برای آن‌ها خوشایند است.
 
کاهو و سکنجبین میان وعده‌ای سالم و خوشمزه که مصرف آن به افراد توصیه می‌شود و البته بیشتر از هر زمان دیگری در ایام گرم سال  یا نوروز در جمع‌های خانوادگی دیده می‌شود.
 
افرادی که از نفخ و درد شکم و همچنین دیر هضم شدن غذا رنج می‌برند می‌توانند از کاهو و سکنجبین استفاده کنند؛ از دیگر خواص این دو ماده غذایی می‌توان به ادرار آور بودن آن‌ها اشاره کرد.
 
پاکسازی خون با مصرف کاهو و سکنجبین
 
کاهو و شربت سنتی سکنجبین که گاهی با نعنای تازه مخلوط می‌شود علاوه بر طعم بی‌نظیر و خوشایند خواص درمانی متعددی را هم داراست. کسانی که دارای مشکلاتی مثل یبوست هستند و از آن رنج می‌برند با استفاده از کاهو و سکنجبین تا حد زیادی درد آن‌ها التیام پیدا می‌کند.
 
بر اساس یافته‌های محققان طب سنتی کاهو دارای طبیعتی سرد و پر رطوبت است و مصرف آن با سکنجبین که طبیعتی به مراتب گرمتر از کاهو دارد، به اعتدال طبیعت بدنی افراد کمک بزرگی محسوب می‌شود.
 
به گفته پزشکان متخصص مصرف سکنجبین باز کننده عروق بدن و مجاری است و ضمن تمیز کردن و پاکسازی خون بدن به دلیل خاصیت گرم و خشک بودن آن، سردی و رطوبت کاهو را خنثی کرده و اثرات مثبت فراوانی را به همراه خواهد داشت.
 
از شر بیخوابی و بد خوابی راحت شوید
 
رفع بی خوابی و درمان اختلالات سطحی خواب در افرادی که با مشکل مواجه هستند با مصرف کاهو و سکنجبین بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و خوردن این دو خوراکی به کسانی که خواب راحتی ندارند، توصیه می‌شود.
 
کاهو حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان، امگا۳ و مواد معدنی بوده  همچنین ویتامین‌های موجود در کاهو شامل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات و ویتامین‌های B-۶، C، A، E. و ویتامین K است که نیاز شما به این گروه از مواد مغذی را مرتفع خواهد کرد.
 
پاکسازی بدن از سموم مختلف و همچنین کمک به پاکسازی کبد و تقویت قلب و عروق نیز بخش دیگری از خواص بی شمار کاهو و سکنجبین به شمار می‌روند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها