سرپرست اداره حفاظت محیط زیست چالدران

۸ شکارچی متخلف در چالدران و شوط دستگیر شدند

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان

نجات صیادان یک فروند قایق صیادی در آب‌های کیش

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات صیادان یک فروند قایق صیادی در آب‌های کیش خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۱۴۸۸
به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین از صداوسیما مرکز کیش، اسماعیل مکی زاده در خصوص جزئیات عملیات جستجو و نجات دریایی سه صیاد مفقود شده در گستره آبی غرب استان هرمزگان افزود: شامگاه ۱۰ آبان با تماس از سوی مسئولین شیلات بندرکنگ گزارش مبنی بر مفقود شدن یک فروند قایق صیادی با سرنشینان به مرکز جستجو نجات دریایی استان اعلام شد.
 
نجات صیادان یک فروند قایق صیادی در آب‌های کیش
 
وی افزود: پس از دريافت این گزارش بلافاصله مرکز جستجو و نجات دریایی استان وارد عمل شده و با توجه به عدم وجود یک موقعیت مشخص از مفقود شدگان، شناور ناجی ۱۹، تیم‌های متعدد همیار ناجی و ارگان‌های منطقه از جمله دریابانی و ندسا بر اساس زون بندی و طرح جستجوی ابلاغی به محل‌های احتمالی اعزام شدند.
مکی زاده با بیان اینکه پس از تلاشی نه ساعته توسط همه تیم‌های اعزامی قایق صیادی مفقودی خوشبختانه شناسایی شد تصریح کرد: این قایق که به دلیل نقص فنی در موتور و جریان آب به مایل‌ها دورتر از صید گاه رانده شده بود توسط ناجی ۱۹ در ۴۵ مایلی جنوب جزیره کیش یافترگردید و سه سرنشین آن در صحت و سلامت کامل به این جزیره منتقل شدند.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان عدم در دسترس بودن تلفن همراه دو صیاد، تاریکی شب، عدم آگاهی از موقعیت شناور و همچنین جابجایی جریان آب را از جمله عواملی برشمرد که این عملیات جستجو و نجات دریایی را در همسنجی باعملیاتی مشابه با دشواری روبرو کرده بود.
۱۴ جزیره را تحت پوشش خود داشته و از ۳۶ ایستگاه همیار ناجی و ۸ فروند شناور ناجی برای انجام عملیات‌های جستجو و نجات دریایی در این پهنه آبی بهره می‌برد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها