معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

عدم صدور بلیت برای ۷۰۰ بیمار کرونایی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از صادر نشدن بلیت برای ۷۰۰ بیمار کرونایی در حوزه هوایی، ریلی و جاده‌ای خبر داد و گفت: دیگر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده مانند ضدعفونی کردن، رعایت فاصله اجتماعی و... به صورت روزانه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۲۸۹۵۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، شهرام آدم‌نژاد در گفتگو با ایسنا اظهارکرد: اجرای پروتکل‌ های بهداشتی در همه حوزه‌های حمل و نقل از جمله زیر بخش‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی همه روزه اجرا می‌شود و از ابتدای آذر ماه که استعلام مسافران برای انجام سفرهای داخلی برون شهری در همه زیر بخش‌های مختلف اجباری اعلام شد. صدور بلیت برای مسافران منوط به اجرای این پروتکل شده و همه سیستم‌های خرید و فروش بلیت سفر به سامانه مورد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متصل شد.

وی اجرای پروتکل اخیر درباره استعلام وضعیت ابتلا مسافران به ویروس کرونا از چهارشنبه هفته گذشته در حوزه ریلی و شنبه هفته جاری در حوزه هوایی تکمیل شد، افزود: در این راستا از ابتدای آذر ماه تا کنون بیش از ۷۰۰ مسافر که تست کرونای آن‌ها مثبت شده و از اعلام نتیجه تست کمتر از ۱۴ روز گذشته بود، بلیتی صادر نشد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در زمینه گندزدایی و ضدعفونی همه بخش‌های حمل و نقل نیز رصد روزانه صورت می‌گیرد و بر اساس آمارهای موجود هزار و ۵۴۰ پایانه مسافری ریلی، جاده‌ای و ترمینال و فرودگاه ضدعفونی می‌شود و ۴۱۰ هزار هواپیما، قطار، اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه پلاک عمومی نیز ضدعفونی شده و می‌شوند.

آدم نژاد گفت: رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی نیز از روز نخست ابلاغ در همه حوزه‌ها اجرایی شد بدین شکل که در حوزه ریلی با ۵۰ درصد ظرفیت مسافرگیری صورت گرفت و در ابتدا در حوزه هوایی دو ردیف آخر کابین خالی نگه داشته می‌شد و در ادامه شاهد اجرای پروتکل جدید برای رعایت محدودیت ۶۰ درصدی برای پذیرش مسافر بودیم که در این زمینه صنعت هوایی کشور همکاری بسیار خوبی داشتند.

وی اظهار کرد: در اجرای این پروتکل‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ارتباطات همکاری لازم را انجام داده‌اند و هر پروتکلی نیاز باشد و به ما ابلاغ کنند اجرایی خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها