در سال‌های گذشته تلویزیون بارها تلاش کرده با ساخت سریال‌هایی خارج از پایتخت ایران را به مخاطبان نشان دهد

ایرانگردی پای سریال

نگین معتضدی، بازیگر فیلم هایی چون «لاله های واژگون» و «ساعت ۵ عصر» و سریال هایی مانند «تکیه بر باد»، «قهوه تلخ» و «شوخی کردم» در مورد استفاده مطلوب و مفید از زمان در روزهای قرنطینه با جام جم آنلاین گفت و گو کرد.
کد خبر: ۱۲۸۹۲۴۳
در دوران کرونا از سینما حمایت کنید
نگین معتضدی، بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به رعایت تدابیر بهداشتی گفت: من خیلی کوچکتر از آن هستم که بخواهم توصیه ای به مردم داشته باشم، اما به عنوان یک خواهر کوچکتر می گویم که به نفع همه ماست اگر تا جای ممکن ترددهای غیرضروری مان را کم کنیم. خیلی ها را دیده ام که می گویند; ما به کرونا اعتقاد نداریم. ایرادی ندارد شما اعتقاد نداشته باش، اما شما می توانی عامل انتقال به کسانی باشی که اعتقاد دارند و بسیار رعایت هم می کنند. پس به خاطر کسانیکه اعتقاد دارند نکات بهداشتی را رعایت کنید و از ترددهای غیرضروری بپرهیزید.

این بازیگر با اشاره به لزوم بهره گیری موثر از راهکارهای اصولی تر در مقابله با این بحران ادامه داد: واقعیتش را بخواهید چندان نسبت به طرح تعطیلی بعضی از مشاغل و محدودیت های عبور و مرور خوش بین نیستم. وقتی مغازه ها را تعطیل می کنند، آیا به این هم فکر می کنند که اجاره بهای این مغازه ها را صاحب مغازه چطور و از کجا باید فراهم کند! وقتی مقرر می کنند مردم تا فلان ساعت بیشتر نمی توانند در خیابان ها تردد کنند، آیا به این فکر می کنند که ممکن است مردم در ساعت های غیرممنوع با حجم بیشتری بیرون بیایند و اتفاقا موجب تجمع و آلودگی بیشتری شوند! من متخصص این امور نیستم، اما آنچه به نظر می رسد این است که این اقدامات مقطعی چندان کارشناسی شده و بی خطر هم نیست. البته از آنجا که کرونا پدیده ای جدید و عجیب است، قطعا آزمون و خطاهای زیادی در پیدا کردن راهکارهای مناسب برای کنترل آن انجام می شود.
معتضدی خاطرنشان کرد: این ۲ هفته خانه نشینی برای خود من به شخصه زمان مناسبی  برای انجام کارهایی است که هیچوقت فرصت آن را نداشتم. یکی از این کارها تکمیل زبان انگلیسی است که این روزها زمان مناسبی برای تقویت آن است یا اینکه سالها بود که به دلیل مشغله کاری دست به قلم نبرده بودم، اما این روزها می خواهم داستان کوتاه بنویسم و این زندانی شدن در خانه فرصتی شد برای نوشتن و البته مطالعه کردن. خواندن مجموعه کتاب های موراکامی، نویسنده ژاپنی را به همه توصیه می کنم. خود من الان مشغول مطالعه کتاب «وقتی از دویدن صحبت می‌کنم، در چه موردی صحبت می‌کنم؟» از این نویسنده هستم و ارتباط بسیار خوب و عجیبی هم با آن برقرار کرده ام.   

او در پایان نسبت به اینکه در روزهای کرونایی واجب است که از سینما حمایت کنیم، تصریح کرد: در این ایام از اکران های آنلاین بسیار استفاده بردم و آن را به همه پیشنهاد می کنم. چون در شرایطی که سینمای ما ضربه سهمگینی خورده حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم این است که از اکران آنلاین حمایت کنیم تا بلکه درصد کمی از ضرر و زیان صاحبان فیلم که فیلم شان را سال گذشته در شرایط غیرکرونایی ساخته اند، جبران شود. حتی بعضی از فیلم هایی که اکران آنلاین می شوند در ژانر مورد علاقه من نیستند و قطعا اگر در سینما اکران عمومی میشد برای تماشای آنها به سینما نمی رفتم، اما الان آنها را هم در اکران آنلاین می بینم تا به نوعی از سینما حمایت کنم.  
 
ساناز قنبری / گروه فرهنگ و هنر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها