تا امروز خبرهای تکان دهنده ای در رابطه با ابتلای شمار وسیعی از افراد به کرونا در پی شرکت در مراسم عروسی شنیده ایم.
کد خبر: ۱۲۸۸۶۷۲

به گزارش جام جم آنلاین ، روایت های عروسی یکی از یکی تکان دهنده تر است. چند ماه پیش در شرق کشور والدین عروس و داماد پس از مراسم عروسی مبتلا به کرونا شدند و درگذشتند. چند روز پیش هم یک داماد در پی برگزاری مراسم عروسی دستگیر شد.

ده ها مورد دیگر از مراسم های عروسی به ابتلای دسته جمعی ده ها نفر به کرونا ختم شده است.

شرکت در مراسم های عروسی یکی از پرریسک ترین کارها در دوران پاندمی است. بسیاری از عروس و دامادها که قصد تشکیل زندگی مشترک دارند  این روزها بدون برگزاری مراسم زیر یک سقف می روند اما عده ای دیگر هستند که آنقدرها هم عاقل نیستند. آنها نمی توانند از جذابیت های مراسم عروسی و زیبایی های آن بگذرند بنابراین به بدترین شکل ممکن به استقبال کرونا می روند.

موارد خارجی مربوط به عروسی نیز بسیار زیاد است. بر اساس گزارش رویترز برگزاری یک مراسم عروسی در اوهایوی آمریکا 32 مهمان مبتلا به کرونا به جای گذاشت و البته خود عروس و داماد هم مبتلا شدند. این عروس و داماد گفتند که در مراسم ازدواج خود تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند، فاصله اجتماعی اجباری شده بود و مهمان ها یک میز درمیان در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند. علاوه بر آن همه جا به دقت ضدعفونی شده بود اما با این حال چند روز بعد از عروسی مشخص شد که 32 تن از مهمانان مبتلا شده اند و عروس و داماد هم پس از تست ، نتیجه مثبت را گرفتند. این اتفاق ثابت کرد در مکان های شلوغ هر چقدر هم نکات بهداشتی رعایت شود به دلیل ازدحام جمعیت باز هم احتمال انتقال بسیار بالاست.

در مراسم های عروسی معمولا افراد ماسک نمی زنند معمولا  «سوپراسپردر» می شوند؛ در واقع کسی که افراد زیادی را آلوده می کند.

در ضمن در مراسم عروسی ظروف و غذای ارائه شده می توانند آلوده به کرونا باشند. سطوح نیز در معرض آلودگی قرار دارد.

کسی که به مراسم عروسی می رود به احتمال بسیار زیاد با ویروس کرونا به خانه برمی گردد. این دست از مراسم ها افراد را بی برو برگرد به کرونا مبتلا می کند

سایت هلث نیز گزارش داد نرخ ابتلا در مراسم های عروسی بالای 47 درصد است.

در مراسم عروسی شرکت نکنید، حتی اگر نزدیکان شما باشند وگرنه خود را به طور مستقیم در معرض ابتلا قرار داده اید...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها