معاون کل وزارت بهداشت ضمن بیان محدودیت‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا ابراز امیدواری کرد که با اعمال محدودیت‌های جدید از هفته آینده در سه ماهه آتی، ۵۰ درصد از بستری‌ها و ۳۰ درصد از آمار مرگ و میر کاسته خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۸۵۹۷۱

به گزارش جام جم آنلاین ، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در گفت و گو با برنامه «تهران کلینیک» رادیو تهران با اعلام مصوبات اعلام شده ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: از ۲۰ آبان ماه در مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت و با تشخیص ستاد استانی از ساعت ۱۸ مشاغل گروه دو، سه و چهار تعطیل خواهند شد.
وی در همین خصوص ادامه داد: محدودیت‌های اعلام شده قبلی در ۴۳ شهر همچنان برقرار است و در تهران هم محدودیت‌ها به قوت خود باقی‌ است.
دکتر حریرچی با اشاره به اینکه اعمال محدویت‌ها تا چه میزان به کاهش آمار مرگ و میر و موارد ابتلا کمک می‌کند، توضیح داد: نمی‌توان قطع به یقین اعلام کرد که چه روشی باعث‌ کاهش آمار تکاهنده کرونا می‌شود اما باید از طرق مختلف برای مقابله با کرونا اقدام کرد. هر روشی نقاط ضعف و قوتی دارد اما مساله حائز اهمیت این است که همه راه‌های ممکن از جمله اقدامات فردی، استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی و مسئولیت‌های مشترک از جمله کاهش ترددهای اجتماعی بر اساس مصوبات اخیر اجرایی شود. اعلام نظر وزیر بهداشت و ابلاغ به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در سه ماهه آینده می‌تواند میزان بستری را تا ۵۰ درصد و میزان مرگ و میر را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.
مردم نگران آنفلوانزا نباشند
معاون کل وزارت بهداشت در خصوص آخرین اخبار واکسن آنفلوانزا و در دسترس بودن آن در داروخانه‌ها نیز عنوان کرد: به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه کشور ایران ۵ میلیون واکسن خریداری شده آنفلوانزا در یکی از کشورها بلوکه شده است و نمی‌توان آن را ترخیص و به کشور وارد کرد. در عین حال واکسن‌های موجود در بین بعضی داروخانه‌ها مطمئن نیستند.
وی در پایان اظهار داشت: مردم نباید نگران آنفلوانزا باشند چون با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی میزان ابتلا به آنفلوانزا کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر آن در بسیاری از کشورهایی که فصل زمستان در آن‌ها تمام شده، میزان ابتلا به آنفلوانزا با رعایت دستورالعمل‌های کرونا، به میزان ۹۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها