در حالی که شمار مبتلایان به کرونا به عدد 51 میلیون نفر نزدیک می شود یک گزارش تحلیلی ادعا کرده است که کرونا به طور غیرمستقیم تغییرات اقلیمی جبران ناپذیری در جهان پدید می آورد.
کد خبر: ۱۲۸۵۹۶۸

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است.

*یکی از نخستین برنامه های جو بایدن رییس جمهور آمریکا تغییر نگرش این کشور نسبت به مدیریت پاندمیک کرونایی است. بایدن در نظر دارد در سرتاسر ایالات متحده آمریکا زدن ماسک را در هر شرایطی اجباری اعلام کند. 

*در شرایطی که کرونا تمام دنیا را در بر گرفته وضعیت کنترل در کشور استرالیا روز به روز بهتر می شود و آمارهای مربوط به آن مدام پایین می آید، یعنی درست رویه ای برعکس سایر کشورها. در آخرین تغییر و تحولات مربوط به کرونا در این کشور برخی از محدودیت های پروازی در شهر ملبورن استرالیا برداشته شد. 10 روز پیش محدودیت های پروازی در این شهر اعمال شده بود.

*وضعیت کرونا در کشور مکزیک بسیار وخیم و فاجعه آمیز است. شمار قربانیان کرونایی در این کشور از مرز 95 هزار نفر گذشت و تعداد مبتلایان هم خیلی وقت است که از عدد یک میلیون نفر گذشته است. کشور مکزیک بعد از آمریکا، برزیل و هند بدترین آمار مرگ و میر کرونایی را در جهان دارد.

*در آمریکا اوضاع همچنان بحرانی و غیرقابل کنترل است. در جدیدترین رکوردزنی در این کشور ایالات آیداهو بدترین رکورد روزانه ابتلا را تجربه کرد. در یک روز هزار و 403 مورد ابتلا در این ناحیه ثبت شده است.

*در آمریکا این ترس وجود دارد که گروه های بهداشتی وابسته به ترامپ بخواهند خلاف جهت تصمیمات بهداشتی بایدن کار کنند و اوضاع را از این هم بدتر کنند. دکتر آشیش جه  رئیس دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون آمریکا روز یکشنبه گفت ، بسیار مهم است که تیم های کارگروه مربوط به ویروس کرونا که به دونالد ترامپ وابسته هستند به تیم های وابسته بایدن همکاری کنند در غیراینصورت کنترل وضعیت از این هم بدتر می شود.

*راسوهای دانمارکی کم بود، راسوهای بلژیکی هم ممکن است خطرساز باشند. پس از اینکه اعلام شد نوع ویروس کرونای یافت شده در بدن راسوهای دانمارکی خطرناک تر، جهش یافته تر و مسری تر از نوع معمول آن است بلافاصله دستور قتل عام 17 میلیون راسو در این کشور صادر شد. اکنون دولت بلژیک به شدت نگران مزارع مربوط به پرورش راسو در این کشور است و کنترل و نظارت دقیق بر روی این جانوران آغاز شده.

*کرونا محیط زیست جهان را از بین می برد. این تحلیل گاردین انگلیس است. تجزیه و تحلیل ها بر این اصل استوار است که بسیاری از کشورهای جهان در نتیجه ضربات شدید اقتصادی که در پی پاندمیک کرونا و تعطیلی بسیاری از زمینه های اقتصادی است برای صرفه جویی در هزینه روی به سوخت فسیلی می آورند که اتمسفر زمین را با خطرات جدی تری روبرو خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها