ستاد تنظیم بازار به منظور کنترل بازار مرغ و جلوگیری از روند افزایشی قیمت آن، تصمیم بر ممنوعیت صادرات مرغ از اول آبان ماه تا اطلاع ثانوی گرفت.
کد خبر: ۱۲۸۵۷۳۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، ستاد تنظیم بازار کشور به منظور کنترل بازار مرغ و جلوگیری از روند افزایشی قیمت آن در توافق انجام شده بین وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی تصمیم بر ممنوعیت صادرات مرغ از اول آبان ماه تا اطلاع ثانوی گرفت.
 
در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار همچنین مصوب شد با توجه به روند افزایش قیمت گوشت قرمز و درخواست انجمن صنفی گاوداران مبنی بر اختصاص فضای مناسب برای عرضه گوشت گرم (دام سبک و سنگین) با قیمت مناسب، مقرر شد کمیته‌ای با مسئولیت دبیرخانه تنظیم بازار و با حضور نمایندگان سازمان‌های حمایت، میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، اتحادیه و انجمن ذیربط در خصوص در اختیار گذاشتن بارانداز و فضای مناسب توسط سازمان میادین میوه و تره بار جهت عرضه گوشت گرم اقدام شود.
 
نحوه عرضه لاستیک‌های سنگین وارداتی
 
همچنین ستاد تنظیم بازار مصوب کرد که همانند گذشته فروش و عرضه لاستیک‌های سنگین وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی با قیمت تمام شده طبق محاسبات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و از طریق سامانه جامع تجارت با حواله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها؛ انجام شود.
 
همچنین مصوب شد لاستیک‌های سواری تولید شده با مواد اولیه ارز نیمایی، در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن (زنجیره توزیع) در سامانه جامع تجارت ثبت شود، راساً توسط واحدهای تولیدی قیمت گذاری گردند.
 
عدم رعایت ثبت اطلاعات فروش در سامانه جامع تجارت مصداق تخلف عرضه خارج از شبکه بوده و دستگاه‌های نظارتی مکلفند با متخلفین برخورد قانونی کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها