در شرایطی که یک جهان در انتظار ساخت قطعی واکسن کرونا برای فرار از پاندمیک بزرگ این بیماری است هیچ جمله ای از زبان یک دانشمند علوم پزشکی بدتر از این نیست: «کرونا هرگز ناپدید نمی شود و ساخت واکسن برای آن هم بی فایده است».
کد خبر: ۱۲۸۱۷۱۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، به گفته سر پاتریک والنس ، دانشمند علوم پزشکی بریتانیا ویروس کرونا ویروس هرگز از بین نخواهد رفت و واکسن هم آن را کاملاً متوقف نمی کند.

او گفته که ویروس کرونا درست همانند آنفلوآنزاست و از این پس هر ساله شیوع پیدا می کند. این دانشمند همچنین تاکید کرده که در تقابل با این بیماری باید کاملا واقع بین بود.

این دانشمند همچنین تاکید فراوان کرد که بسیار بسیار بعید است واکسن کرونا تا قبل از بهار 2021 به مرحله تایید نهایی برسد و در دسترس عموم قرار بگیرد.

سر پاتریک گفت: «من فکر می کنم بعید است که ما با یک واکسن واقعاً ضدعفونی کننده مواجه شویم، یعنی چیزی که کرونا را کاملاً متوقف می کند  و این احتمال وجود دارد که این بیماری برای همیشه دائمی شود.»

وی افزود: «این بهترین ارزیابی من است و من فکر می کنم این دیدگاه بسیاری از افراد مرتبط با علوم پزشکی است.»

این دانشمند گفت: «حالت کرونا به گونه ای است که بیش از هر چیز دیگری شبیه آنفلوآنزا خواهد شد و سالی یک بار شیوع پیدا می کند. کرونا یک ویروس بومی است.»

ویروس بومی ویروسی است که به طور مداوم گردش می کند و هرگز به طور کامل از بین نمی رود.

نمونه هایی از بیماری های ناشی از ویروس های بومی شامل سرماخوردگی ، آنفلوانزا ، اچ آی وی ، آبله مرغان ، تبخال و مالاریا است.

 

همه آنها دارای روش های درمانی یا محافظتی از ابتلا به افراد هستند. ویروس ها را نمی توان به طور کامل از بین برد زیرا در حال حاضر بسیار گسترده هستند. به عنوان مثال واکسن های آنفلوآنزا کامل نیستند اما واکسن در صورت مبتلا شدن فرد به ویروس، خطر جدی بیمار شدن را کاهش می دهند.

کنترل آنفولانزا بسیار دشوار است زیرا ویروس به سرعت جهش می یابد - گاهی اوقات یک بار در سال یا بیشتر - که به این معنی است که تاثیر واکسن های قبلی مدت زیادی طول نمی کشد.

سر پاتریک می گوید این ممکن است همان چیزی باشد که در مورد کرونا اتفاق می افتد. این حرف ها از زبان یک دانشمند برجسته به شدت نگران کننده است البته هرچند او روزنه امیدواری را مطرح کرد، روزنه ای که ویروس کرونا به هیچ وجه سریع تغییر نمی کند. او همچنین این ادعا را مطرح کرد که افراد ممکن است در طولانی مدت نسبت به این ویروس مصونیت پیدا کنند.

همچنان تاکیدات فراوانی وجود دارد که واکسن کرونا تا پایان سال 2020 در دسترس عموم قرار نخواهد داشت.

این دانشمند علوم پزشکی گفت: «من فکر می کنم بسیار مهم است که ما یک تصویر واقع بینانه از مکان های موجود ارائه دهیم. واکسن کرونا به این زودی در دسترس قرار نمی گیرد و قرار هم نیست به طور کامل جلوی شیوع ویروس کرونا را بگیرد».

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها