شمار مبتلایان به کرونا جهش وار به سمت عدد 38 میلیون نفر اضافه می شود.
کد خبر: ۱۲۷۹۶۱۹

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مرور مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در سراسر جهان است:

*دکتر ریچارد بسر مدیر سابق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گفت که از دیدن نظرسنجی هایی که نشان می دهد مردم به اطلاعات مربوط به کرونای آژانس فدرال اعتماد ندارند ، تعجب نمی کند. او گفته که آنقدر مداخله سیاسی وجود دارد که مردم آمریکا به آمار و ارقام رسمی اعتماد نمی کنند.

*به گفته دکتر تام فریدن ، مدیر سابق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا ، مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده بسیار بیشتر از آمار رسمی است. او این ادعا را مطرح کرده که 40 میلیون نفر در آمریکا تا امروز به کرونا مبتلا شده اند.

*در نپال تعداد مبتلایان هر روز بیشتر و بیشتر می شود و این کشور یکی از فوق العاده ترین وضعیت ها در میان کشورهای آسیایی دارد. شمار مبتلایان درا ین کشور از 100 هزار نفر عبور کرده است.

*فرانسه بار دیگر رکورد جدیدی در زمینه ابتلا ثبت کرد. بر اساس آخرین اخبار در یک روز تست کرونای 26 هزار و 896 تن در این کشور مثبت اعلام شده است. بیمارستان های شمال این کشور هیچ بیماری به غیر از بیماران کرونایی را پذیرش نمی کنند.

*روسیه نیز اوضاعی بحرانی را تجربه می کند. تست کرونای بیش از 12 هزار و 846 تن دیگر در این کشور مثبت اعلام شده است.

*تعداد افراد مبتلا شده به کرونا در برزیل هم از مرز 5 میلیون و 91 هزار و 840 نفر عبور کرده است. برزیل سومین مرکز جهانی کرونا در جهان به شمار می رود.

*کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در یک سخنرانی تاکید کرد که در کشورش هیچ فردی بابت ابتلا به کرونا فوت نکرده است.

*پزشک مخصوص دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا می گوید ترامپ دیگر خطر انتقال ویروس به دیگران را ندارد.

*آمارهای رسمی نشان می دهد ویروس کرونا در سال 2020 بیشتر از آنفلوآنزا و ذات الریه موجب مرگ و میر شده است. این ویروس از آغاز پاندمیک تا امروز جان بیش از یک میلیون انسان را گرفته است.

*«ایمنی گله ای» هنوز یکی از بزرگ ترین راهکارهای توقف کرونا تلقی می شود. محققان بریتانیایی در آزمایشات و تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که ایمنی گله ای در برابر کرونا موثرترین راهکار فروکش کردن بیماری کرونا خواهد بود.

*یکی از جدی ترین عوارض عفونت ناشی از کروناویروس جدید، «توفان سیتوکینی» است که در آن، بدن به بافت‌های خودش حمله می‌کند. در حال حاضر هیچ روش درمانی تأیید شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای کووید ۱۹ وجود ندارد. تحقیق قبلی نشان داده بود که هورمون اُکسی توسین موجب کاهش التهاب می‌شود.بر اساس گزارش مهر «علی امامی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تولدو اوهایو، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم هورمون اُکسی توسین دارای پتانسیل درمان توفان سیتوکینی در بیماران کووید ۱۹ است.» با این حال محققان تاکید دارند ایمنی و کارآیی تزریق اُکسی توسین درون وریدی در بیماران بستری شده در بیمارستان باید مورد بررسی قرار گیرد.

*کشتی ام اس زندام که یک کشتی هلندی است تا امروز مجوز لنگر انداختن در هیچ بندری را کسب نکرده است. 9 نفر در این کشتی مبتلا به کرونا هستند و در همان جا قرنطینه شده اند.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها