جورج اورول یکی از داستان نویسان، شاعران، روزنامه نگاران و منتقدان انگلیسی است که به واسطه دو کتاب تحت عنوان 1984 و مزرعه حیوانات مشهور گشت
کد خبر: ۱۲۷۹۳۲۴

زندگینامه جورج اورول

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ویرگول ، اورول در سال 1903 و در 25 ژوئن در یکی از شهرهای هندوستان به نام موتیهاری متولد شد و توانست به واسطه دو کتاب فوق الذکر، خود را به جهان معرفی کند.

جورج اورول دو خواهر به نام های مارجری و اوریل داشت. نام اصلی او اریک آرتور بلر است که با نام مستعار جورج اورول شناخته می شود. اورول در سن یک سالگی به همراه مادر و خواهر بزرگتر خود به انگلستان رفت و در آنجا بزرگ شد. در سن 5 سالگی مادرش وی را به مدرسه ای در هنلی آن تایمز فرستاد. خواهرش نیز در آن مدرسه حضور داشت. این مدرسه یک صومعه کاتولیک مذهبی بود که با کمک راهبه های فرانسوی ساخته شده بود. مادر اریک مایل بود او را به مدرسه ای بفرستد که در آن آموزش عمومی انجام می شد نه صرفا مدرسه ای با آموزش های مذهبی.

بنابراین به دلیل اینکه خانواده وی امکان پرداخت چنین هزینه ای را نداشتند نمی توانستند او را به این گونه مدارس بفرستند و اریک باید بورسیه می شد تا بتواند به این مدارس برود. اما چارلز لیموزین برادر آیدا بلر به آیدا پیشنهاد داد که اریک را به مدرسه ای در ایست بورن بفرستند. لیموزین که در بازی گلف مهارت داشت به خوبی با باشگاه گلف ایست بورن آشنایی داشت. وی در سال های 1903 تا 1904 در مسابقات گلف، پیروزی هایی کسب کرده بود. سرانجام آیدا بلر با این باشگاه صحبت نمود تا اریک را به آنجا بفرستند. همچنین مدیر با توجه به شرایط اریک و خانواده او پذیرفت که به وی در جهت گرفتن بورس تحصیلی کمک کند. بنابراین مدیر باشگاه شرایطی را ایجاد کرد که پدر و مادر اریک بتوانند نصف هزینه مدرسه را بپردازند.

سرانجام در سال 1911 به مدرسه سنت سایپرین رسید و توانست به مدت 5 سال در آن مدرسه بماند. او تعطیلات را به خانه می آمد و در دیگر زمان ها وقت خود را در مدرسه می گذراند. وی از نحوه پرداخت هزینه مدرسه اطلاع نداشت. اما پس از مدتی متوجه شد که خانواده اش فقیر هستند و بعد از آن دیگر آن مدرسه را دوست نداشت

جورج اورول ؛ زندگی‌نامه و کتاب‌ها

فقر و تنگدستی

ریک زمانی که در هند و انگلستان زندگی می کرد متوجه اختلاف طبقاتی شد. زمانی که جوان بود مدتی را میان فقرا و بی خانمان ها گذراند. وی گاهی اوقات در ظرفشویی هتل کار می کرد. همزمان با کار در هتل توانست تجربیات خود را مکتوب کند و در نهایت کتابی تحت عنوان آس و پاس ها در پاریس و لندن نوشته شد. اریک پس از اینکه این کتاب را نوشت، نوشتن رمان را آغاز نمود و دو کتاب تحت عنوان روزهای برمه و دختر کشیش را نوشت. این دو کتاب آثار تجربیات وی در برمه و لندن است.

آخرین رمانی که اریک در زمان قبل از جنگ نوشته است به نام هوای تازه است. اریک بلر در آغاز جنگ مشغول روزنامه نگاری و نقد کردن کتاب ها شد. او در سال 1943 که مادرش را از دست داد بر روی رمانی به نام مزرعه حیوانات کار کرد. رمان مزرعه حیوانات که به گونه ای اشاراتی غیر مستقیم به شوروی داشت چاپ نشد اما در سال 1945 بالاخره کتاب خود را در انگلستان و در سال 1946 در آمریکا به چاپ رساند. به واسطه چاپ این کتاب بسیار مشهور شد. پس از سپری شدن 4 سال از چاپ کتاب یعنی در سال 1950 به جزیره ای در شمال اسکاتلند به نام جورا سفر کرد. در این هنگام با اینکه با روزنامه ها همکاری می کرد روی کتاب 1984 کار کرد و توانست آن را به صورت کامل به اتمام رساند.

جورج اورول ؛ زندگی‌نامه و کتاب‌ها

سبک رمان های جورج اورول

سبک نگارش رمان های جورج اورول بیشتر به صورت بکارگیری شخصیت های فعال در رمان ها و استفاده از کلمات کوتاه و روان است. رمان های جورج اورول در نیمه اول قرن بیستم از شهرت بالایی برخوردار گشت. رمان های او همچنان در بین مردم طرفداران خاص خود را دارد و مشهور است.

کتاب های جورج اورول

از جورج اورول کتاب هایی در دست است که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- آس و پاس های لندن

۲- دختر کشیش

۳- مزرعه حیوانات

۴- همه جا پای پول در میان است.

۵- جاده ای به سوی اسکله ویگان

۶- هوای تازه

۷- همچنین رمان 1984

جورج اورول ؛ زندگی‌نامه و کتاب‌ها

همانطور که در قسمت های قبلی گفته شد از مشهورترین کتاب های جورج اورول می توان به مزرعه حیوانات(خلاصه داستان کتاب قلعه حیوانات) و 1984 اشاره کرد. کتاب مزرعه حیوانات در زمان های مختلف به صورت فیلم و یا انیمیشن نیز به نمایش درآمد.

زمان وداع با دنیا

اریک به دلیل بیماری ریوی که داشت راهی بیمارستان شد و در آن زمان جورج اورول وصیت نامه ای در خصوص مرگ خویش نوشت. در وصیت نامه ذکر شده بود که روی سنگ قبرش نامی از جورج اورول برده نشود، پیکر او سوزانده شود و خاکسترش در دهکده ساتن کورتینی به خاک سپرده شود. جورج اورول هنگامی که در بیمارستان بود با سونیا برونل ازدواج کرد و زمانی که در بیمارستان بود کتاب 1984 را چاپ کرد.

newsQrCode
برچسب ها: کتاب ادبی رمان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها