ب‌ام‌و M5 کامپتیشن و پورشه پانامرا توربو هردو از سریع‌ترین و قوی‌ترین سدان‌های بازار هستند اما برای اینکه مشخص شود کدام‌یک از آن‌ها سریع‌تر است، Full Throttle World آن‌ها را طی یک مسابقهٔ درگ در یک باند فرودگاه خالی در برابر هم قرار داده است.
کد خبر: ۱۲۷۸۲۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، M5 کامپتیشنی که در این درگ حضور دارد از نوع پیش از فیس‌ لیفت است اما از لحاظ پیشرانه با نمونه‌های جدید تفاوت ندارد و زیر کاپوت آن همان نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است.

مونیخ یا اشتوتگارت؟ (+عکس و فیلم)

این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و به گفتهٔ ب‌ام‌و، خودرو را ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

از سوی دیگر، پانامرا توربو از لحاظ قدرت مغلوب رقیب مونیخی می‌شود اما در گشتاور برتری دارد. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

این پانامرا هم از نوع پیش از فیس‌لیفت است که در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ اخیر با مدل توربو S جایگزین شده که ۶۳۰ اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور آن تغییری نکرده است.

مونیخ یا اشتوتگارت؟ (+عکس و فیلم)

با شروع مسابقه، ب‌ام‌و سریعاً برتری پیدا می‌کند و با افزایش سرعت از پورشه دور می‌شود. نگاهی به تایم‌های ثبت‌شده نیز تأیید می‌کند که M5 برتری آشکاری بر رقیب اشتوتگارتی دارد زیرا درحالی‌که پانامرا توربو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۳.۴ ثانیه زمان نیاز دارد و مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۱.۳ ثانیه طی می‌کند، M5 کامپتیشن ظرف تنها ۳.۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۸ ثانیه طی می‌کند؛ بنابراین امیدواریم به‌زودی شاهد رقابت پانامرا توربو S جدید با M5 کامپتیشن باشیم زیرا آن رقابت بسیار نزدیک‌تر خواهد بود.

مشخصات فنی

 

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن

پورشه پانامرا توربو

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۲۵ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۶۵ کیلوگرم ۱۹۹۵ کیلوگرم
قیمت ۱۰۴,۶۹۵ دلار ۱۵۴,۳۵۰ دلار
 
 
منبع: پدال
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها