بدون تردید همه ما در زندگی خود آزمایش داده­ایم. آزمایش ها معمولا توسط پزشک و برای تشخیص بیماری نجویز می شوند. در واقع علائم بیمار سبب می شود تا بر اساس آن پزشک آزمایش مورد نظر را توصیه نماید.
کد خبر: ۱۲۷۵۹۴۶

بی تردید پیشگیری بسیار بهتر و کم هزینه تر از درمان است. استفاده از آزمایش ­های تشخیصی و تکرار دوره ای این آزمایشات، سبب اطلاع کامل هر فردی از جزئیات سلامتی خود می شود.

آزمایش در منزل

بسیاری از افراد بدون تجویز پزشک اقدام به انجام آزمایشاتی مانند چکاپ کامل می کنند. انجام این آزمایش که شامل آزمایشات و نمونه گیری های متفاوت می باشد، می تواند انواع بیماری و مشکل در بدن را تشخیص دهد و در نهایت از شدیدتر شدن بیماری و علائم آن جلوگیری به عمل می آورد.

 بر اساس روال عادی استفاده از خدمات ارائه شده از سوی آزمایشگاه­ها، فرد متقاضی انجام آزمایش باید در آزمایشگاه حاضر شود تا نمونه مورد نظر برای انجام آزمایش از او گرفته شود.

آزمایش در منزل یکی از خدمات ارائه شده از سوی مجموعه درمانی هوم کا می باشد که راه انجام آزمایش برای هر فردی که توانایی یا تمایل حضور در آزمایشگاه ندارد را هموار می سازد.

سالمندان ناتوان در حرکت از اولویت های این موضوع می باشند. مجموعه هوم کا خدمات فیزیوتراپی در منزل را برای تقویت و افزایش توانایی سالمندان ارائه می دهد. علاوه بر این موضوع، در صورت تشخیص بیماری در نتیجه آزمایش، مجموعه هوم کا خدمات پرستار در منزل را به خانواده افراد متقاضی پیشنهاد می کند. چرا که پرستار بیش از هر فرد دیگری تخصص و مهارت مراقبت از بیمار را دارد.

در شرایط کنونی و گسترش ساعتی بیماری کرونا در کشور، سالمندان، بیماران و به تازگی کودکان، از جمله افراد پر خطر و آسیب پذیر در صورت ابتلای به بیماری کرونا می باشند. حضور این افراد در مراکز درمانی و آزمایشگاه ها که جزو محل های پر رفت و آمد می باشند، ممکن است در نهایت منجر به ابتلای این افراد پر ریسک به کرونا شود.

به همین جهت، مجموعه هوم کا خدمات درمانی پزشک در منزل را برای معاینه افراد بیمار، آزمایش در منزل را برای عدم حضور افراد در محیط های پر تجمع و استفاده از تست کرونا در منزل را برای استفاده افراد دارای علائم بیماری کرونا، پیشنهاد می کند.

مزایای انجام آزمایش در منزل

بسیاری از افرادی که نیاز به خدمات آزمایشگاهی دارند، توانایی لازم برای حضور در آزمایشگاه و محیط­های درمانی را ندارند. این ناتوانی می تواند دلایل متفاوتی داشته باشند. بخشی از آن افرادی هستند که از معلولیت و ناتوانی در حرکت رنج می برند. دسته دیگر سالمندانی هستند که علاوه بر ناتوانی در حرکت، از حضور در مراکز درمانی و آزمایشگاه واهمه دارند. حضور این افراد در مراکز درمانی و استرس ایجاد شده در آن ها، علاوه بر مضر بودن برای سلامتی و آرامش روان سالمند، بر روی نتایج آزمایش نیز تاثیر گذاشته و آزمایش را از حالت استاندارد و قابل اتکا، خارج می کند. دسته بعدی بیمارانی هستند که در بستر بیماری بوده و توانایی حرکت را ندارند. بخشی از این بیماران به علت طولانی شدن زمان بیماری در منزل بستری می شوند.

آزمایش در منزل خدمتی کارآمد و مورد نیاز برای بسیاری از افراد مذکور می باشد. علاوه بر گروه های نام برده شده، تمام افراد می توانند با استفاده از این خدمات، از حضور در مراکز آزمایشگاهی پرهیز کنند.

از جمله دیگر مزایای انجام آزمایش در منزل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بسیاری از افراد به دلیل نداشتن زمان کافی، آزمایشی که با تجویز پزشک ملزم به انجام آن هستند را به تعویق می اندازند. خدمات آزمایش در منزل مانع به تعویق افتادن آزمایش های ضروری می شود.
  • نسبت به هزینه های رفت و آمد، حضور در آزمایشگاه و انجام آزمایش، قیمت خدمات آزمایش در منزل تفاوت چندانی با حضور در آزمایشگاه ندارد. اما انجام آزمایش در منزل از سلامت بیشتری برخوردار است.
  • آزمایش در منزل به علت اینکه تمام خدمات بر روی یک فرد متمرکز است، می تواند از دقت بالاتری برخوردار باشد.

مجموعه خدمات مراقبتی و درمانی هوم کا، با توجه به اهمیت عملیات نمونه گیری، افرادی را برای ارسال نمونه گیری در محل ارسال می کند که تمام دوره های لازم برای انجام این کار را گذرانده اند و پس از انجام مصاحبه های تخصصی در این مجموعه مشغول به فعالیت شده اند.

آزمایش در منزل

نکات مهم آزمایش در منزل

نکات مهم آزمایش در منزل، از دو بخش متفاوت قابل بررسی می باشد. فرد متقاضی انجام آزمایش می بایست نکات زیر را رعایت کند:

  • در صورت نیاز به ناشتا بودن برای انجام آزمایش مورد نظر، 12-8 ساعت پیش از انجام نمونه گیری، فرد می بایست از خوردن و آشامیدن پرهیز کند. البته نوشیدن آب به شرط کم بودن مقدار آن، بلامانع می­باشد.
  • اگر فرد از داروی خاصی استفاده می کند، بهتر است تا پیش از تجویز آزمایش، پزشک را در جریان قرار دهد تا پزشک از دشواری ها و ابهامات احتمالی در نتیجه آزمایش جلوگیری به عمل آورد.
  • فرد متقاضی بهتر است تا پیش از انجام آزمایش، از مصرف سیگار بپرهیزد.

نکات عنوان شده از جمله نکات مهمی هستند که می بایست از سوی فرد آزمایش دهنده رعایت شوند. تعدادی از نکات نیز مختص فرد نمونه گیر و رعایت نکات مربوط به انجام نمونه گیری می باشد. بدون شک بخشی از سلامت و صحت نتیجه آزمایش، منوط به انجام نمونه گیری صحیح می باشد.

پکیج های آزمایش در منزل

همان طور که عنوان شد، مراقبت از سلامتی اهمیت بسیار بالایی دارد. برای انجام آزمایش های چکاپ دوره ای و اطمینان از سلامت، پکیج های آزمایش در منزل قابل ارائه می باشند که شامل آزمایشات چربی خون، قند خون، شمارش سلول های خونی، دیابت، کبد، کلیه و سیستم دفع ادرار و نحوه عملکرد تیروئید هستند. این تست ها از مهمترین اقدامات تشخیص بیماری می باشند.

نوع و تعداد تست های پایه ای، بر اساس سن افراد متفاوت است. چرا که معیارها و بازه های سلامتی در کودکان و بزرگسالان متفاوت می باشند. لذا پکیج ها بر اساس گروه های کودکان، سالمندان و بیماران تعبیه شده اند. در صورت نیاز یا با تشخیص و تجویز پزشک، برخی از تست ها می توانند به پکیج ها اضافه شوند و در قالب خدمات آزمایش در منزل ارائه شوند.

پکیج تست بارداری در منزل از جمله سایر پکیج ها و خدمات جدید مجموعه هوم کا می باشد. این پکیج شامل سه بخش متفاوت است که قیمت های مختلفی نیز دارند. این موضوع و تعدد بازه های قیمتی، دست بسیاری از خانواده های نیازمند این خدمات را برای دریاف آن، باز نگه می دارد. پکیج تست بارداری سبب می شود تا از حضور مادران عزیز در مراکز آزمایشگاهی پر رفت و آمد جلوگیری به عمل آید.

علاوه بر این، تمام آزمایشات تشخیصی تخصصی نیز قابل انجام می باشند. نمونه نیز بر اساس نوع آزمایش گرفته می شود.

مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا خدمات آزمایش در منزل را در قالب پکیج های از پیش طراحی شده ارائه می دهد. تمام آزمایشات تشخیصی و مورد نیاز افراد و پزشکان، قابل اضافه شدن به این پکیج ها می باشند.

آزمایش در منزل

هزینه آزمایش در منزل

استفاده از خدمات درمانی حق هر فردی است و ارائه این خدمات جزوی از وظایف مجموعه درمانی و خدماتی هوم کا می باشد. با توجه به اینکه هزینه های درمانی یکی از دغدغه های بسیاری از افراد می باشد، هزینه آزمایش در منزل با توجه به نوع پکیج و با حداقل قیمت از سوی مجموعه هوم کا ارائه می شود.

مجموعه هوم کا هزینه آزمایش در منزل را بر اساس قیمت های تصویب شده از سوی وزارت بهداشت تعیین نموده است و به همین جهت، بسیاری از افراد جامعه توانایی و استطاعت استفاده از این خدمات را دارند.

آزمایش در منزل با مجموعه هوم کا

از آنجایی که سلامتی یکی از مهمترین پارامترهای مورد نیاز برای داشتن یک زندگی شاداب می باشد، بدون شک بخشی از افکار همه ما را تحت تاثیر قرار داده است. این موضوع درباره همه عزیزانمان نیز صادق است. مجموعه هوم کا از ابتدای شروع خدمات آزمایش در منزل در کنار فرد متقاضی خواهد بود. 

برای استفاده از خدمات آزمایش در منزل با مجموعه هوم کا، تماس با این مجموعه و ارائه اطلاعاتی که کارشناسان از فرد تماس گیرنده انتظار دارند، کافی می باشد. پس از آن، کارشناسان این مجموعه فرد نمونه گیر به محل اعزام می شود. فرد نمونه گیر با توجه به نوع آزمایش نمونه مورد نظر را از فرد متقاضی دریافت کرده و آن را برای انجام آزمایشات تخصصی به آزمایشگاه می رساند. این خدمات از راه ورود به سامانه اینترنتی www.homeca.ir و ثبت درخواست اینترنتی نیز قابل دسترس می باشند.

در این مرحله، آزمایشگاه اقدامات مورد نیاز برای تشخیص های مورد نیاز را انجام داده و پاسخ را در اسرع وقت و بر اساس زمان اعلام شده، به اطلاع خواهد رساند.

مجموعه هوم کا از ابتدا تا انتهای ارائه هر خدمتی، در کنار متقاضیات و خانواده های گرامی آن ها می باشد. در تمام مسیر، این مجموعه بر عملکرد افراد و انجام با کیفیت و دقیق خدمات، نظارت کافی را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها