بین انگلیس و آمریکا رقابت سرسختانه ای بر سر اینکه کدام زودتر واکسن کرونا را به بازار عرضه می کند شکل گرفته است.
کد خبر: ۱۲۷۴۴۸۹

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مرور مهم ترین اخبار مربوط به کرونا طی 24 ساعت اخیر است:

*فشار بر روی کادر درمانی بریتانیا برای کنترل علمی تر کرونا بیشتر شده است. اکنون یک خط مشی درمانی در بریتانیا در نظر گرفته شده، درمان بیشتر بیماران با پلاسمادرمانی. این در حالی است که آمریکا نیز پلاسمادرمانی را افزایش داده است اما دانشمندان بر این عقیده اند این روش درمانی هنوز به طور کامل اثبات شده نیست و ممکن است در بسیاری از موارد هیچ فایده ای نداشته باشد.

*آخرین اخبار در رابطه با واکسن کرونا این است که واکسن ساخته شده از سوی دانشگاه آکسفورد نخستین واکسنی خواهد بود که به بازار جهانی عرضه می شود و مردم بریتانیا نیز نخستین مردمانی در جهان هستند که واکسن کرونا می زنند این در حالی است که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ تمام سعی و تلاش خود را می کند تا زودتر از بریتانیا واکسن های ساخته شده از سوی شرکت های داروسازی آمریکا به بازار عرضه شود.

*هزاران آزمایش کلینیکی در سراسر جهان که به منظور تهیه دارو و یا کشف درمان قطعی برخی از بیماری های قلبی و سرطان انجام می شد در چند ماه اخیر متوقف شده و دلیل آن چیزی نیست جز پاندمیک کرونا. به این ترتیب وقفه ای طولانی در مسیر کشف درمان سخت ترین بیماری های جهان که هر ساله جان افراد بی شماری را می گیرد ایجاد شده.

*بار دیگر مشاهده یک فرد که برای بار دوم به کرونا مبتلا شده این شک و تردید را به وجود آورد که یک بار ابتلا به کرونا مصونیت در برابر آن ایجاد نمی کند. جدیدترین مورد یک مرد 33 ساله هنگ کنگی است. او چهار ماه پیش مبتلا به کرونا شد اما بهبود یافت اما دوباره مبتلا شده است. آزمایشات نشان می دهد نوع ویروس موجود در بدن گونه جهش یافته ای از کروناست.

*محققان این نظریه را مطرح کرده اند که مصرف داروهای مربوط به فشار خون باعث می شود تا خطر مرگ ناشی از کرونا پایین بیاید. افرادی که این داروها را مصرف می کنند 33 درصد کمتر احتمال دارد در پی ابتلا به این ویروس جان خود را از دست بدهند.

*با توجه به بازگشایی مدارس در بسیاری از نقاط جهان نگرانی های شدیدی هم در رابطه با آغاز شیوع از مدارس به وجود آمده. اکنون گفته می شود که معلمان بیشتر از دانش آموزان مستعد انتقال ویروس به دیگران هستند.

*دولت فرانسه اعلام استفاده از ماسک در تمامی اداره ها از سوی کارکنان اجباری است و کسانی که آن را رعایت نکنند جریمه خواهند شد.

*یک شرکت مستقر در تایوان روباتی را طراحی کرده که با استفاده از وارد کردن یک سواب بلند در بینی تست کرونا انجام می دهد. روبات این سواب را به مدت 10 ثانیه چرخانده و سپس نمونه را مستقیماً در یک ویال قرار می دهد. این شرکت با نام «برین ناوی»  در تایوان فعالیت می کند. نتایج حاصل از تست های این ربات سریع تر از نتایج تست های دیگر به دست می آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها