با توجه به اینکه امروزه، مدل‌های مختلف از مبل در بازار عرضه می‌شود و بیشترین آمار فروش را دارند، نام مبل چستر به چشم می‌خورد و طرفداران زیادی را پیدا کرده است؛ ملاک بسیاری از افراد در انتخاب یک مبل، زیبایی و ظاهر آن است و در این مواقع کمتر به‌راحتی مبل دقت می‌شود و یا حتی برعکس، بسیاری از مبل‌های راحتی وجود دارند که ظاهری زیبا ندارند؛ اما افرادی که از این مدل مبل استفاده می‌کنند، معتقدند این مبل علاوه بر زیبایی و راحتی که دارد، باعث جلوه‌ای جدید و جذاب به محیط خانه می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۰۱۴۴

اما مبل چستر چیست؟ این مدل از مبل بیشتر به‌عنوان یک کاناپه راحتی شناخته می‌شود که در طراحی آن از لمسه های زیادی در قسمت پشت مبل یا کف استفاده می‌شود.

مبل چستر چیست؟

لمسه به همان فرورفتگی‌های روی پارچه‌ی مبل گفته می‌شود که باعث ظاهری خاص به آن می‌شود و مبل را از سادگی بیش‌ازحد خارج می‌کند. در برخی از انواع این مبل، دکمه‌هایی لمسه کاری شده است؛ اما این طرح در همه‌ی مبل‌های چستر دیده نمی‌شود و انتخاب آن، سلیقه‌ای است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که پارچه‌ی این مبل مخمل یا چرم است که این موضوع رایج‌ترین اشتباه دیگران محسوب می‌شود.

ساخت و طراحی این مدل مبل، برای افراد سلطنتی و نجیب‌زاده بریتانیایی بوده است و در زمان قدیم این افراد از مبل چستر به‌عنوان مبل سلطنتی استفاده می‌کردند. یکی از ویژگی‌هایی که برای این مبل می‌توان در نظر گرفت، چروک نشدن لباس، برای زمانی که روی آن نشسته‌اید، است.

مبل چستر بیشتر با توجه به ابعاد و سایز هایی که دارد، برای استفاده در محیط‌های تقریبا بزرگ مناسب است؛ همچنین در جهت تولید آن، پروسه‌ای طولانی و سختی طی می‌شود تا این مدل مبل، تولید و پخش شود. برای اینکه مبل چستر از کیفیت خوبی برخوردار باشد، داخل آن را با استفاده از موی دم‌اسب و پرز نارگیل، پر می‌کنند و در چند وقت اخیر، از پشم بز در آن استفاده می‌شود؛ که این طرز ساخت، باعث راحتی بیش‌ازحد می‌شود و شما می‌توانید مدتی را بدون احساس ناراحتی، روی این مبل بنشینید.

در دیکشنری آکسفورد، تعریفی جدا برای این مبل در نظر گرفته‌شده است که به معنی، مبلی با دسته و پشتی پهن، ارتفاع کم و تمایل به سمت عقب است و نکته‌ای دیگر که در این منبع به مبل چستر اشاره‌کرده، لمسه کاری مبل با دکمه است.

چیدمان مبل چستر، یکی از موضوعات مهم و قابل‌توجه به‌حساب می‌آیید؛ انواع مختلف این مبل، ظاهری زیبا و شیک دارد اما این تنها کافی نیست و شما باید یک چینش خاص برای آن در منزلتان در نظر بگیرید، چراکه دکوراسیون منزل بسیار در جلوه‌ی لوازم مورد استفاده تاثیر می‌گذارد. برای این مدل مبل، مناسب‌ترین مکان خانه، مرکز اتاق نشیمن و پذیرایی است.

موضوعی ‌که این مدل را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌کند، کوتاه بودن سطح پشتی و زاویه‌دار بودن آن است؛ که این ویژگی باعث محدود نشدن دید شما می‌شود و شما می‌توانید زمانی که نشسته‌اید، به اطراف دید داشته باشید. یکی دیگر از ویژگی‌های مبل چستر را می‌توان طراحی آن دانست که به‌راحتی می‌توان از آن بدون ایجاد مشکلی خاص در چیدمان وسایل استفاده کرد.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اتاق‌خواب، تنها برای قرارگیری وسایلی چون کمد و تخت است اما اگر اتاق شما، فضایی مناسب دارد می‌توانید از صندلی یا پاف های مجموعه‌ی مبل چستر، استفاده کنید و آن را برای صندلی پایین تخت انتخاب کنید؛ همچنین همان‌طور که بالا ذکر شد، ست کردن این مبل یا صندلی با هر محیطی آسان است و شما می‌توانید به‌راحتی از آن در چینش اتاق استفاده کنید.

با انواع مدل چستر مدرن برای خانه‌های امروزی آشنا شوید

ظاهر مبل چستر، یادآور مبل‌های سلطنتی است و نوع پارچه‌ی به‌کاررفته در این مدل و دسته‌ی آن، شمارا به یاد سبک اتاق‌های کلاسیک می‌اندازد. پارچه‌ی مورد استفاده در این مدل، بیشتر مواقع مخمل و چرم است و فرصتی مناسب برای طرفداران چرم به وجود آورده است.

مبل چستر چیست؟

در تولید این مبل از تشکی نرم استفاده می‌کنند و معمولا در سایز هفت نفره تولید می‌شود که می‌تواند در انواع مختلف تک نفره، دو نفره و یا سه نفره این ست کامل شود؛ همچنین پارچه‌ای که مورد استفاده واقع می‌شود، در دو نوع چرم و پارچه‌های عادی دیگر است که گاهی از ترکیب این دو در کنار یکدیگر نیز بهره می‌برند.

انواع مدل مبل چستر با طراحی شیک و مدرن

مبل چستر در رنگ‌های کلاسیک گوناگونی دیده می‌شود که محبوب‌ترین آن‌ها تاکنون قهوه‌ای، زرشکی و یشمی بوده است؛ همچنین می‌توان از رنگ‌های سفید، شیری و آبی در طراحی دکوراسیون مدرن برخلاف مدل‌های قدیمی و کلاسیک، استفاده کرد. مبل چستر، فقط مختص به استفاده در منزل نمی‌شود و شما می‌توانید طرح‌های مختلفی از آن را در محیط کار، کتابخانه و یا اتاق نشیمن استفاده کرد؛ همچنین برای ست کردن رنگ آن، می‌توانید از رنگ سرویس ناهارخوری‌تان استفاده کنید و رنگی را تهیه کنید که با آن، همخوانی داشته باشد.

درگذشته، فقط مدل‌های ابتدایی یعنی پارچه چرم و طراحی با دکمه مطرح بوده است، اما امروزه محدودیتی برای نوع این مبل وجود ندارد و شما می‌توانید مبل چستر را در سایز و طرح‌های مختلف تهیه کنید.

اگر شما به دنبال مبلی هستید که حس و حال کلاسیکی به شما دهد، مبل چستر چرم، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود و خوشبختانه چرم همیشه یکی از پرطرفدارترین طرح‌ها بوده است. بهترین رنگ‌ها که برای مبل چرم مورد استقبال بوده، قهوه‌ای است که یک دکوراسیون ساده و کلاسیک را برای شما رقم می‌زند؛ البته به این نکته توجه داشته باشید که رنگ قهوه‌ای دارای طیف متفاوتی است و شما طبق سلیقه شخصیتان، یکی را انتخاب می‌کنید.

مبل چستر چیست؟

شما می‌توانید در کنار این مبل از کوسن نیز استفاده کنید، فقط نکته‌ای که نیاز به توجه دارد، رنگ کوسن انتخابی شماست؛ برای مثال اگر مبل چستر شما قهوه‌ای تیره است، برای کاهش تیرگی محیط، باید از کوسن‌های رنگ روشن استفاده کنید تا فضای اطراف روشن‌تر دیده شود.

چرم مشکی، از دیگر رنگ و مدل‌های پرطرفدار است که امروزه بسیار مورد استفاده برای دکوراسیون کلاسیک قرار می‌گیرد؛ این مدل چرم نسبت به رنگ قهوه‌ای آن، به‌روز و مدرن‌تر است و اگر قصد یک محیط کلاسیک را دارید، چرم مشکی می‌تواند مفیدتر واقع شود.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید لوازم خانه بیشتر به چشمتان بیایید، باید رنگ‌هایی که برای این مبل انتخاب می‌کنید، شاد و روشن باشد که پیشنهاد ما به شما قرمز، آبی، سبز زمردی و زرد است که جلوه و دید خاصی به منزل شما می‌دهد و نگاه همه را به خود جذب می‌کند.

 

مبل چستر چیست؟

با وجود اینکه مبل چستر بیشتر در طرح چرم دیده می‌شود، اما امروزه با وجود پیشرفت مد و فشن، نوع پارچه‌ای آن نیز مورد استقبال واقع‌شده است و ازآنجایی‌که تنوع پارچه‌ها بیشتر است، انواع مختلفی از این مبل را می‌توانید مشاهده کنید و برای دکوراسیون خود، انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

مبل چستر مخمل، یکی از طرح‌هایی به‌حساب می‌آید که آن را همتای چستر چرم می‌دانند و ظاهری مجلل و شیک را به وجود می‌آورد. جالب است بدانید که مخمل قدمتی 4000 ساله دارد و تا اکنون، یکی از پرطرفدارترین طرح‌ها در طول زمان‌های مختلف به‌حساب آمده است. رنگ‌هایی که در اکثر اوقات، در طرح‌های مخمل، جذابیت دارد شامل آبی، کالباسی، زرد، بنفش و سبز است که در طرح دکوراسیون کلاسیک نیز تاثیر دارد.

پیش از خریدتان بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید:

  • پیش از خرید، روی مبل بنشینید و از راحتی آن در قسمت نشیمن اطمینان پیدا کنید
  • به ابعاد فیزیکی مبل انتخابی‌تان دقت کنید.
  • به لمسه دوزی هایی که انجام‌شده است، دقت کنید، چراکه اگر این دوخت به‌خوبی انجام‌نشده باشد، استحکام و کیفیت مبل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها