صدها سال تبعیض نژادی دیگر آمریکایی ها را به تنگ آورده و حتی جمعیت سفیدپوستان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. رنگین پوستان آمریکایی اکنون دیگر بیشتر از هر زمان دیگری خواهان پایان دادن به این تبعیض های نژادی هستند.
کد خبر: ۱۲۶۸۶۰۶

به گزارش جام جم آنلاین ، به دنبال قتل تکان دهنده و نژادپرستانه یک سیاه پوست آمریکایی به نام جورج فلوید به دست یک افسر سفیدپوست پلیس در مینیاپولیس آمریکا جنبشی جهانی به راه افتاده است. آمریکا و ایالت های مختلفش اکنون صحنه اعتراض های سراسری مردم آمریکا در اعتراض به مسئله تبعیض نژادی است. اکنون مخالفان دولت ترامپ چند برابر موافقان آن هستند.

سلبریتی های مختلف آمریکایی نیز یکی پس از دیگری حمایت خود را از این شورش های ضددولتی اعلام می کنند.

ناتالی پورتمن هنرپیشه مشهور آمریکایی نیز مخالفت خود را با سیاست های مبتنی بر تبعیض نژادی اعلام کرده است.

او در اظهارنظری جنجالی در اینستاگرام عنوان داشته: «پلیس به دلیل امتیاز سفید بودن به من احساس امنیت می دهد».

ناتالی پورتمن فاش کرد که اکنون از جنبش منحل کردن دپارتمان های پلیس  در ایالت های مختلف حمایت می کند و می گوید دوستان سیاه پوست وی از دست پلیس ها وحشت دارند.

این هنرپیشه 38 ساله تاکید می کند اصلاحات پلیس بی اثر است و باید اقدامات جدیدی انجام شود.

ناتالی پورتمن در اینستاگرام خود نوشت: مینیاپولیس ، جایی که جورج فلوید کشته شد گمان می رفت یکی از پیشرفته‎ترین نیروهای پلیس در کشور را دارد و فکر می کردیم  آموزش های ضدنژادی و  ضد تعصبی را پشت سر گذاشته است.

او در همین پست تاکید کرد: کاهش بودجه و قدرت پلیس و سرمایه گذاری آن پول به طور مستقیم در جوامع فقیر رنگ از طریق خدمات عمومی یکی از راه های از بین بردن تبعیض نژادی در آمریکاست.

او عبارت پلیس ششمین عامل مرگ و میر مردان سیاه پوست در این کشور است را نیز استوری کرده است.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها