تمامی خودروها برای تردد در سراسر شهر تهران (از جمله محدوده‌ های ترافیکی) باید دارای معاینه فنی باشند. در غیر اینصورت دوربین‌های معین در طول شبانه روز و حتی ایام تعطیل اقدام به ثبت پلاک جهت اعمال قانون از طریق راهور ناجا خواهند کرد.
کد خبر: ۱۲۶۸۳۷۴

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، شهرداری تهران اعلام کرد: طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران و بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و پیروز حناچی شهردار تهران، از آنجا که زمان کار اداره ها از ۷ تا ۱۴ است طرح ترافیک و طرح محدوده آلودگی هوا از ساعت ۸ تا ۱۶ اجرا می‌شود، همچنین بعد از ساعت ۱۴ خروج از محدوده‌ های ترافیکی بلامانع است.

پنجشنبه‌ها هم طرح آلودگی هوا از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ اجرا می‌شود و در صورت تردد از سهمیه تردد رایگان فصلی کسر خواهد شد.

ساکنان محدوده‌ های ترافیکی نیز طبق روال در صورت تأیید اطلاعات ملک خود می‌توانند تا قبل از ساعت ۹ صبح یک‌بار خروج و بعد از ساعت ۱۶ بعدازظهر یک‌بار ورود رایگان به محدوده محل سکونت خود داشته باشند.

امسال برای ورود به محدوده‌ها باید پس از شارژ حساب شهروندی به میزان کافی، اقدام به رزرو طرح مورد نظر شود. در مورد محدوده طرح آلودگی هوا پس از اتمام سهمیه مجاز فصلی نیز باید در حساب کاربری، رزرو انجام شود.

هر خودرو با پلاک تهران به شرط ثبت نام در سایت «تهران من» و افزودن خودرو در حساب کاربری تهران من، ۲۰ روز در هر فصل مجاز به تردد رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) است. این مزیت نیز برای خودروهای پلاک شهرستان تا ۱۵ روز برای هر فصل برقرار است. اما برای روزهای بیشتر از سهمیه مجاز هر فصل، تعرفه به صورت نیم بها (نصف هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک) محاسبه می‌شود.

درضمن تعداد روزهای مجاز ترددهای رایگان فصلی قابل انتقال به فصل بعد نیست.در ضمن پلاک‌ های تهران شامل پلاک‌هایی می‌شود که دو رقم سمت راست آن شامل ۱۱-۲۲-۳۳-۴۴-۵۵-۶۶-۷۷-۸۸-۹۹-۱۰-۲۰-۳۰ باشد.

بایدها و نبایدهای طرح ترافیک

تمامی خودروها برای تردد در سراسر شهر تهران (از جمله محدوده‌های ترافیکی) باید دارای معاینه فنی باشند. در غیر اینصورت دوربین‌های معین در طول شبانه روز و حتی ایام تعطیل اقدام به ثبت پلاک جهت اعمال قانون از طریق راهور ناجا خواهند کرد.

اخذ معاینه فنی برتر الزامی نیست اما با دریافت آن، خودروی مزبور از تخفیف ۳۰ درصدی در پرداخت عوارض ورود به طرح‌های ترافیکی برخودار خواهد شد.

سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان فقط جهت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا است و برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید حساب شهروندی شارژ و قبل از روز تردد اقدام به رزروِ ورود به محدوده طرح ترافیک اصلی انجام شود.

در صورتی ‌که رزرو محدوده آلودگی هوا انجام شده اما فرد متقاضی قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارد باید رزرو قبلی (کنترل آلودگی هوا) را لغو کند و سپس رزرو طرح ترافیک انتخاب شود.

از روز پنجشنبه هر هفته می‌توان برای هفته بعد اقدام به رزرو کرد و این امکان هم تا پایان همان روز در صورتی‌که ظرفیت فروش تکمیل نشده باشد امکان پذیر است.

چنانچه رزروی انجام گرفته باشد و ترددی صورت نگیرد، مبلغ ۵۶ هزار ریال از مبلغ رزروی کسر و مابقی پس از انجام محاسبات به حساب شهروندی عودت داده می‌شود.

در صورت تردد در محدوده و نبود رزرو، مبلغ تعرفه به عنوان بدهی لحاظ خواهد شد و تا سی روز از تاریخ تردد فرصت جهت پرداخت وجود دارد. در صورت عدم پرداخت، خودرو مشمول جریمه دیرکرد و جریمه راهنمایی و رانندگی خواهد شد. مبلغ و زمان اعمال قانون در قالب جریمه مربوط به پلیس راهور ناجا است.

درضمن خودروهای آژانسی در صورت ثبت نام در تهران من و سپس قرار گرفتن در لیست خودروهای تحت پوشش شرکت‌های مجاز در سایت taxi-agency.tehran.ir و همچنین تهیه سفر برگ از تخفیف ۷۰درصدی بهره مند خواهند شد.

مرزهای محدوده کنترل آلودگی هوا همان ابعاد و مرزهای محدوده زوج یا فرد سابق است. مرزهای این محدوده از شمال به بزرگراه همت (از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید چمران)، از سمت جنوب به بزرگراه بعثت (از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید نواب)، از سمت شرق به بزرگراه امام علی(ع) از تقاطع شهید همت تا تقاطع بعثت) و از سمت غرب به بزرگراه شهید چمران (از تقاطع شهید همت تا تقاطع بعثت) محدود می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها