شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه با جهش 40 هزار و 322 واحد همراه شد.
کد خبر: ۱۲۶۸۳۵۷

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، بورس اوراق بهادار تهران این روزها به دلیل سرازیر شدن نقدینگی سرگردان بازار به سمت بورس و همچنین افزایش تقاضا برای خرید سهام در روند رو به رشد قرار گرفته و بعد از تعدیل در هفته گذشته این هفته با رشد قابل توجه شاخص شروع کرده است.

امروز در پایان معاملات شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افزایش 40 هزار و 322 واحد به رقم یک میلیون و 68 هزار و 860 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بامعیار هم وزن با افزیاش 10 هزار و 373 واحد به رقم 340 هزار و 863 واحد رسید.

امروز ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 4006 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 9.3 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.1 میلیون سهام و به ارزش 7 هزار و 702 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر معاملات فرابورس ایران را هم که امروز 3 هزار و 686 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران بیش از 11 هزار و 388 میلیارد تومان داد و ستد کردند که البته 10 درصد از این رقم پول جدید بوده و بقیه پو‌ل‌های راه یافته به بازار سرمایه بین معامله‌گران دست به دست شده است.

امروز عمده نمادهای مهم بورس مانند پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس ایران، شستا، گل گهر، بانک ملت و مخابرات ایران در تقویت شاخص کل بورس اثر گذار بوده‌اند.

امروز همچنین شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی با 3.9 درصد رشد به رقم 283 هزار و 800 واحد رسید.

امروز شاخص قیمت با معیار هم وزن 3.1 درصد تقویت شده و به رقم 225 هزار و 472 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 3.8 درصد به رقم یک میلیون و 426 هزار و 562 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش 3.9 درصد به رقم 789 هزار و 579 واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس که معاملاتی بلوکی و عمده در آنجا انجام می‌شود با رشد 3.8 درصدی به رقم 2 میلیون و 129 هزار و 751 واحد رسید.

امروز نمادهای پربیننده که مورد توجه معامله‌گران بورس قرار گرفته شامل بانک ملت، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، ملی مس ایران، بانک تجارت، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و سرمایه‌گذاری غدیر بوده است.

امروز همچنین در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات 389 واحد رشد کرده و به رقم 12 هزار و 86 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 793 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 1.8 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 503 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 686 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای مهم فرابورس شامل پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول، ذوب‌آهن اصفهان، صباتامین، پتروشیمی زاگرس، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی تندگویان بوده‌اند.

امروز نمادهای پربیننده در فرابورس ایران شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، سیمان لار سبزوار، داروسازی تولید دارو، پتروشیمی تندگویان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و کارخانجات صنعتی تبرک بوده‌اند.

کارشناسان دوباره تاکید کردند، برای حضور در بازار سرمایه از شایعات فضای مجازی پرهیز کنید و برای سرمایه‌گذاری در این بازار صرفا با تحلیل اقتصاد کلان، تحلیل صنعت و تحلیل شرکت مورد نظر به خرید سهام اقدام کنید و همچنین یک چشم انداز بلندمدت برای حضور در بازار سرمایه در نظر بگیرید که در آن صورت می‌توانید از بازدهی مناسب بازار سرمایه استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها