گفت‌وگوی اختصاصی با شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌ا... لبنان درباره شخصیت جهانی امام خمینی

امام(ره) هنوز رهبری می‌کند

شیخ نعیم قاسم، نایب رئیس حزب‌ا... لبنان از شخصیت‌های مهم سیاسی و شیعیان لبنان است. این معاون 67ساله متولد روستای کفرفیلا در نزدیکی نبطیه لبنان است؛ شهری که در آن با امام موسی صدر آشنا شد و همراه او سنگ بنای جنبش امل و بعدها حزب‌ا... لبنان را گذاشت.
کد خبر: ۱۲۶۸۰۹۵
با این چهره شناخته شده لبنانی که در 30سال گذشته نایب رئیس حزب‌ا... لبنان بوده درباره زندگی امام خمینی (ره) و تاثیر ایشان بر محور مقاومت گفت‌وگو کرده‌ایم:

 در آستانه فرا رسیدن سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی( ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قرار داریم. لطفا نظر خود را در خصوص شخصیت ایشان بفرمایید.
حضرت امام خمینی( ره) ، رهبری استثنایی در جهان بودند. برای شناخت ابعاد شخصیتی ، مذهبی و دینی امام خمینی(ره)، کافی است پدیده ممتاز و بی‌بدیل انقلاب اسلامی ایران را بررسی کنیم. به راستی کدام شخصیت و کدام رهبری می‌توانست این گونه در قرن بیستم در مقابل مخالفان اسلام  بایستد و ساختار و حکومتی  منسجم  مبتنی بر دین رسول خدا صلی ا... علیه و آله را تاسیس کند؟ بارها عنوان کرده‌ام که حضرت امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را در سخت‌ترین شرایط تاریخی تاسیس کرد. در شرایطی که سیطره شرق و غرب بر ملت‌های دنیا در نقطه اوج خود قرار داشت. با این حال ایشان با ایمان به خداوند و آگاهی در مقابل آنها ایستادند و  انقلاب اسلامی  را به ثمر نشاندند.
حضرت امام خمینی(ره)، همچنان آموزگار و راهنمای زندگی و حیات ما و ملت‌های مسلمان هستند و پیروی از تعالیم ایشان منجر به رستگاری جهان اسلام خواهد شد. بنابراین، تعالیم امام خمینی(ره) محدود به دوران حیات با برکت ایشان نیست و در زمان حال و آینده نیز این تعالیم، اصول و رهنمودها چراغ راه ما در مبارزه با دشمنان اسلام خواهدبود. به عبارت بهتر، ایشان پیشگام و رهبر بیداری اسلامی بوده و خواهند بود. فراتر از آن، امام خمینی(ره) رهبر و  الگویی برای همه آزادگان جهان محسوب می‌شوند.

 به ایمان و استقامت حضرت امام خمینی( ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و تاثیرپذیری ملت‌های مسلمان از تعالیم  ایشان اشاره کردید. تجلی تعالیم امام راحل(ره) در مبارزات حزب ا... لبنان با دشمن صهیونیستی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
حضرت امام خمینی( ره) معلم بزرگ مقاومت بود و به مسلمانان و جهانیان آموختند که حق در نهایت  پیروز و در مقابل، باطل نابودشدنی و رفتنی است. با اتکا به همین باور مقدس بود که جمهوری اسلامی ایران، هشت سال در جنگی تمام عیار با دشمن متجاوز ( دفاع مقدس) ایستادگی کرد و اجازه نداد ذره‌ای از خاک این کشور از دست برود. جنبش مقاومت اسلامی لبنان نیز با همین نگاه و الگو، به مقابله با دشمن صهیونیستی پرداخته و می‌پردازد. ما می‌دانیم  رژیم باطل صهیونیستی در نهایت پیروز نبرد با جریان حق‌طلبانه مقاومت نیست. آمریکا و رژیم صهیونیستی بر خلاف آنچه محاسبه و پیش‌بینی کرده‌بودند، شکست‌های بزرگی را در منطقه تجربه کرده‌اند. در جنگ 33 روزه سال 2006 ، حزب ا... لبنان رژیم صهیونیستی را با اتکا به همین باور عمیق  شکست داد. همان رژیمی که خود را شکست‌ناپذیر و بی‌رقیب می‌دانست. این باور مقدس ، که دشمنان اسلام قدرت محاسبه آن را ندارند، برگرفته از  تعالیم  امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه‌ای ( حفظه ا... تعالی) است.

پیروزی‌های میدانی جبهه مقاومت بر تروریست‌های تکفیری، مطالبه‌گری گسترده ملت‌های مسلمان برای خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا، شکست آمریکا در افغانستان و .....جملگی واقعیات عینی و قابل مشاهده‌ای است که همگان نسبت به آن واقف هستند. آیا اگر تفکر، منش و راه مقاومت نبود، چنین پیروزی‌هایی امکان‌پذیر بود؟ مگر مشاهده نکردیم که دشمنان مقاومت قصد داشتند در عرض سه ماه سوریه را با حمایت از تروریست‌های تکفیری تصرف کنند؟ به راستی آنها (آمریکا و رژیم صهیونیستی) الان در چه وضعیتی به سر می‌برند؟!
تعالیم و رهنمودهای امام راحل( ره) و امام خامنه‌ای (حفظه ا... تعالی) در طول این همه سال، به ملت‌های مسلمان عزت ، آبرو و قدرت داده‌است. ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنانی که بیش از 40 سال در مقابل این کشور و مردم آن توطئه می‌کنند، برای ما به یک الگو تبدیل شده‌است. امروز چهره و ماهیت واقعی دشمنان اسلام برای ملت‌های منطقه عیان و آشکار شده‌است. ما از انقلاب اسلامی الهام می‌گیریم و هرگز در برابر دشمنان مقاومت و منطقه تسلیم نمی‌شویم. خداوند را شکر می‌کنیم که به ما توفیق درک امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای را عطا کرده و حیات ما را همزمان با حیات با برکت آن دو رهبر عظیم‌الشان قرار داده‌است.

 طی روزهای اخیر، هجمه‌های رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطین به نقطه اوج خود رسیده‌است. نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی موضوع الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را مطرح می‌کنند و برخی حکام وابسته نیز حامی معامله قرن هستند.
مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف، جایگاهی بسیار ویژه‌ در تفکر حضرت امام خمینی( ره) دارد.
بی‌دلیل نبود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ایشان در نخستین اقدام ، دستور تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی و جایگزینی سفارت فلسطین را صادر فرمودند. امروز جبهه مقاومت به آزادی تمام فلسطین می‌اندیشد. مواردی   مانند طرح تشکیل دو دولت، معامله قرن و ....کاملا مردود است؛ زیرا منجر به آزادی فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست نمی‌شود. طرح‌هایی مانند معامله قرن از ابتدا مرده به دنیا آمده و در نهایت نیز راه به جایی نخواهندبرد.  امروز مقاومت در اوج آمادگی خود به سر می‌برد و دوره جدیدی از پیروزی آنها در منطقه آغاز شده‌است. با قدرت اعلام می‌کنیم که  رژیم صهیونیستی  نباید  جایی در خاک فلسطین داشته‌باشد. حمایت از طرح‌هایی مانند معامله قرن از سوی برخی حکام خودفروخته، خیانت به ملت فلسطین محسوب می‌شود. آنها قصد دارند به اشغالگری رژیم صهیونیستی  رسمیت ببخشند، اما در رسیدن به این هدف شکست خواهند خورد. ما در مسیر حمایت از فلسطین، پیرو رهنمودهای امام راحل (ره) هستیم و خواهیم بود. مطابق این اصول و رهنمودها، فلسطین از بحر تا نهر، متعلق به خود فلسطینیان است و صهیونیست‌ها حقی در این خصوص ندارند. 
 
محمد علیزاده - بین الملل / روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها