سخنگوی آزادسازی سهام عدالت:

مشمولان سهام عدالت، سهام خود را نفروشند

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت گفت: مشمولان سهام عدالت اگر نیازی به وجوه حاصل از فروش سهام خود ندارند بهتر است سهام خود را نفروشند و به آن به عنوان دارایی بلندمدت نگاه کنند.
کد خبر: ۱۲۶۷۵۴۱

به گزارش جام جم آنلاین، حسین فهیمی امروز (سه‌شنبه) در گفتگو با ایرنا افزود: فراهم شدن امکان فروش سهام عدالت برای مشمولان این سهام یکی از ۳۰ مواردی است که در راستای آزادسازی سهام عدالت در اختیار سهامداران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هر سهامداری از امکان شرکت در افزایش سرمایه و کسب سود برخوردار است، همچنین می‌تواند از طریق افزایش سرمایه بر تعداد سهام خود بیفزاید یا حق تقدم خود را در جریان افزایش سرمایه به فروش برساند و در مجمعی که برگزار می‌شود شرکت و اعمال رای کند.

فهیمی اظهار داشت: برای کسانی که به هر دلیلی قصد فروش دارند و روش مستقیم را انتخاب کردند، شورای عالی بورس تسهیلاتی را در نظر گرفته که از امروز می توانند با مراجعه به بانک‌ها نسبت به فروش یکجای ۳۰ درصد از کل سهام خود از طریق شعبات بانک‌ها اقدام کنند.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت افز.د: ۳۶ شرکتی که جزو سهام عدالت محسوب می‌شوند از جمله شرکت‌هایی هستند که در بورس از دارایی برخوردارند و به عنوان شرکت‌های ارزشمند و برتر بورسی محسوب می‌شوند.

وی گفت: مشمولان سهام عدالت که دارای کد بورسی هستند می‌توانند از تاریخ ۱۰ خردادماه به فروش سهام اقدام کنند و نیازی به مراجعه به شعب بانکی ندارند.

مشمولان سهام عدالت، سهام خود را نفروشند

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها در ۱۰ سال گذشته ثابت کردند که از جمله سهم‌های بنیادی بازار هستند و از ارزش نگهداری برخوردارند، گفت: اگر مشمولان سهام عدالت، سهام خود را نگه دارند و در افزایش سرمایه‌ها شرکت کنند سرمایه آنها تبدیل به یک دارایی با رویکرد قابل توجهی خواهد شد.

فهیمی افزود: مشمولان سهام عدالت اگر نیازی به وجه حاصل از فروش سهام خود ندارند بهتر است سهام خود را نفروشند و به آن به عنوان دارایی بلندمدت نگاه کنند.

مهلت انتخاب روش مدیریت سهام عدالت تمدید نمی‌شود

وی درباره تمدید مهلت زمان تعیین شده برای انتخاب روش مدیریت سهام عدالت افزود: مشمولان سهام عدالت تا هشتم خرداد فرصت دارند نسبت به انتخاب روش مدیریت سهام خود اقدام کنند، تاکنون تصمیمی برای تمدید آن اتخاذ نشده و بهتر است سرمایه‌گذاران تا مدت زمان تعیین شده در خصوص نحوه مدیریت خود برای سهام عدالت تصمیم‌گیری کنند.

آزادسازی باقیمانده سهام عدالت تا یک سال آینده

فهیمی درباره زمان فروش باقی سهام عدالت گفت: براساس تصمیم شورای عالی بورس و برنامه‌ریزی های صورت گرفته مشمولان سهام عدالت در وضعیت فعلی مجاز به فروش ۳۰ درصد از سهام خود هستند و تصمیمات لازم در زمینه معامله باقی سهام عدالت تا یک سال آینده اتخاذ و به اطلاع مردم خواهد رسید.

سهام عدالت، اهرم قابل اعتماد ایجاد تعادل در بورس

وی در واکنش به حاشیه‌های ایجاد شده در زمینه تاثیر منفی آزادسازی سهام عدالت بر افت شاخص بورس گفت: این اقدام نه تنها هیچ‌گونه تاثیر منفی بر روند بازار نداشته بلکه با تاثیر مثبت همراه بوده است.

فهیمی با بیان اینکه بازار برای ایجاد تعادل نیازمند تناسب بین عرضه و تقاضا است، گفت: سهام عدالت یکی از اهرم‌های قابل اعتماد و مطمئن برای ایجاد تعادل و تناسب در بازار است.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: آزادسازی از ۱۰ خرداد به بعد انجام می‌شود و اصلاح شاخص بورس که اکنون در بازار ایجاد شده است به دلیل نوسانات مثبتی است که از ابتدای سال شاهد آن در بازار بودیم.

وی با تاکید بر اینکه رشد پنج درصدی بازار به صورت روزانه بسیار خطرناک به نظر می‌رسد، گفت: بازار زمانی به تعادل می‌رسد که نوسان داشته باشد، همچنین نسبت به تحولات اقتصادی واکنش نشان دهد و با آمیزه‌ای از عرضه و تقاضا در بازار همراه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها