امانی در گفتگو با جام جم آنلاین تاکید کرد

فقدان شهید سلیمانی یک مرکز جهش برای مبارزات ضد صهیونیستی است

صلاح زواوی، سفیر فلسطین در ایران در یادداشتی در جام جم آنلاین به مناسبت روز قدس نوشت: مطمئن هستم ما و کل مسلمانان برای مبارزه در دشتی جمع می شوند و رود بین حیفا و فلسطین پر از خون می شود حتی خاورمیانه پر از خون می شود و بعد این دولت جعلی به اتمام می رسد .
کد خبر: ۱۲۶۷۱۸۷
به گزارش جام جم آنلاین، متن یادداشت صلاح زواوی را در ادامه می خوانید:

وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد حضرت امام در اولین شعار خود گفت امروز ایران، فردا فلسطین و این دو شعار را باهم ادغام کرد. اول وحدت کشورهای اسلامی و دوم آزادی کل فلسطین. در همین باره نیز امام خمینی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد و در کل کشورهای اسلامی به این مناسبت اهمیت زیادی داده می شود و تظاهراتی در جریان است.
 
در جمهوری اسلامی ایران از روز اول تا آزادی قدس این قرار برپا خواهد بود. موضوع فلسطین است چون پیمانی بین صهیونیست جهانی و آمریکا از دویست سال قبل برای ایجاد یک کشور مستقل برای اسرائیلی ها بسته شده و این موضوع خلافی بود که به انجام رسید. در آن زمان پیشنهاداتی وجود داشت که در کشورهای اوگاندا و یا آرژانتین و یا در جاهایی مختلف دیگر کشور مستقل برای یهودیان تشکیل شود و در نهایت توافق آنان به تشکیل کشور مستقل یهودی در خاک فلسطین صورت گرفت. ولی هدف فقط تشکیل یک کشور نبود آنها به دنبال اشغال کل فلسطین، اردن، سوریه، لبنان، عراق و عربستان سعودی و اشغال مدینه منوره بودند. امروز مسلمانان در صحنه مبارزه هستند و امت بزرگ اسلامی ایران به رهبری امام به دنبال محقق کردن دو هدف، وحدت کشورهای اسلامی و آزادی فلسطین هستند.
 
الحاق کرانه باختری که توسط اسرائیل و شخص ترامپ و با حمایت آمریکا طراحی شده است برنامه ای قابل قبول نیست. تمام سازمانهای فلسطینی از جمله مقاومت این برنامه را رد کرده و آن را نپذیرفته اند. در حقیقت این مذاکراتی بین یهودیان در آمریکا است. در برنامه اسلو که اسحاق رابین شرکت کننده در این برنامه بود توسط یک فلسطینی افراطی کشته شد.
 
چه کسی جرات دارد پایتخت اسرائیل را به قدس تغییر بدهد؟ یک روز بعد از امضای قرار داد اسلو فقط 15 شهرک اسرائیلی در آن منطقه وجود داشت. امروز تعداد شهرک ها به 240 مورد افزایش پیدا کرده است و تقریبا یک میلیون اسرائیلی در کرانه باختری زندگی می کنند. من اطمینان دارم که اسرائیلی ها دروغ می گویند و معامله قرن یعنی ایجاد اسرائیل بزرگ و هر کشوری این مساله را بپذیرد محکوم خواهد شد. کشورهای اسلامی نباید حمایتی داشته باشند. در نقشه امروز چندین کشور عربی ملزم به تعریف اسرائیل بزرگ هستند. این برنامه قابل قبول نیست و ما در صحن مبارزه با این رژیم هستیم. اسرائیل و هم پیمانان او باید بدانند که فلسطینیان تا آخرین روز زندگی خود در حال مبارزه هستند. در ایران نیز همین برنامه دنبال می شود و ایران هر روز به دنبال ایجاد وحدت در کشورهای اسلامی و آزادی فلسطین است.

لذا مساله ما ایجاد وحدت و گفتگو بین کشورهای اسلامی و حل مشکلات بین این کشورها است. یک قرن پیش بود که یهودیان از کل کشورهای دنیا برای تشکیل یک کشور یهودی به فلسطین می آیند. مطمئن هستم ما و کل مسلمانان برای مبارزه در دشتی جمع می شوند و رود بین حیفا و فلسطین پر از خون می شود حتی خاورمیانه پر از خون می شود و بعد این دولت جعلی به اتمام می رسد و فلسطینی ها در مسجد الاقصا که اولین قبله و دومین مسجد و سومین حرم شریف است جمع می شوند. پیامبر از این مکان به معراج رفت. ده هزار از اصحاب پیامبر شهدایی بر این زمین مقدس بودند و به امامت حضرت مهدی ع حضرت مسیح از آسمان می آید و در قدس آزاد خواهند بود. مساله آزادی فلسطین مساله وقت است و فلسطینیان باید متحد گردند و اعراب و مسلمین باید پشت هم باشند.
 
فعالیت در زمین سیاسی و دیپلماسی اشتباه نیست ولی تنها این کافی نیست.  ما فلسطینی ها به وحدتی اسلامی بین گروههای مختلف فلسطینی نیاز داریم یعنی غزه و کرانه باختری و حتی فلسطینی های خارج از فلسطین تا با هم متحد شوند و وحدت اعراب محقق شود. تا آزادی فلسطین به اذن خدا محقق شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها