امانی در گفتگو با جام جم آنلاین تاکید کرد

فقدان شهید سلیمانی یک مرکز جهش برای مبارزات ضد صهیونیستی است

حافظ منافع سابق ایران در مصر با بیان اینکه مسئله روز قدس یک منبع الهام­بخش برای مقاومت در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی قلمداد می‌شود گفت: در غیاب سردار سلیمانی قطعاً روحیه مبارزه ­جو و ضدصهیونیستی ایشان بیش از گذشته در روح و معنای تظاهرات روز قدس حضور خواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۶۷۱۸۱

مجتبی امانی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین دررابطه با روز قدس گفت:  روز قدس یادگاریست که حضرت امام(ره) آن را به عنوان یک ظرفیت در دل ملت های جهان ایجاد کرد و توانست موضوع فلسطین و قدس را به تدریج از یک موضوع عربی به موضوع اسلامی و سپس به یک موضوع جهانی تبدیل کند و توجه همه آزادی‌خواهان جهان و مردمی که به طور جدی علیه ظلم هستند را به آن جلب کند. راهپیمایی روز قدس نماد ایثار است و همه مردم جهان امکان شرکت در آن را دارند. این راهپیمایی قطعا می­تواند یک موتور محرک برای جریان آزادی‌سازی فلسطین و قدس شریف باشد.
 
مجتبی امانی اتفاقات ۴۰ سال گذشته بعد از اعلام جمعه پایانی ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس را یک حرکت رو به فزونی در جریان مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در جهان دانست و افزود: اگر در دهه­های گذشته، هیچ صدایی از اروپا و یا آمریکای لاتین به نفع مردم فلسطین نمی شنیدیم، امروزه شاهدیم که در طی سالیان اخیر امواج مخالفت با رژیم صهیونیستی به داخل کشور های اروپایی کشیده شده و در کشورهای غیر اسلامی هم شاهد این تظاهرات هستیم.
 
سفیر سابق ایران در مصر، هنر حضرت امام(ره) را مطرح کردن موضوع فلسظین به عنوان یک خواسته منطقی و حق‌طلبانه با تمرکز بر آن بیان کرده و اضافه کرد: مسئله روز قدس یک منبع الهام­بخش برای مقاومت در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی قلمداد می‌شود. و پس از آن حرکتهای دیگری مانند حزب­الله، حماس، جهاد اسلامی و گروه­های مبارز دیگری بر مبنای مبارزه علیه تجاوزهای رژیم صهیونیستی به وجود آمد. قطعاً تظاهرات روز قدس و همبستگی مردم جهان با فلسطین توانسته این حرکات را حمایت کند. تا جایی که امروزه شاهد هستیم که جریان مقاومت از فلسطین تا سوریه، لبنان، عراق، ایران و افغانستان به صورت ملموس و واقعی شکل گرفته و همچنین باعث شده که در اکثر کشورها اراده­ای به وجود بیاید تا از جریان مقاومت حمایت جدی و عملی به عمل آورد. 
 
این کارشناس با اشاره به این که اولین روز قدس بعد از شهادت سردار سلیمانی را پیش رو داریم عنوان کرد: امسال تظاهرکنندگان روز قدس با موضوع فقدان شهید حاج قاسم سلیمانی که منادی آزادی قدس بود و او را شهید راه قدس نیز مینامیم، مواجه هستند. در غیاب ایشان قطعاً روحیه مبارزه ­جو و ضدصهیونیستی ایشان بیش از گذشته در روح و معنای تظاهرات روز قدس حضور خواهد داشت. ما می‌توانیم آن را امر مبارکی برای ایجاد یک مرکز جهش در مبارزات ضد صهیونیستی جهان قلمداد کنیم.
 
وی با عنوان خاص شرایط امسال و مواجهه با مسئله ویروس کرونا اظهار کرد: شاید جریان ضد مقاومت بخواهد که از این شرایط سوء استفاده کند.  این مسئله به طور طبیعی مانع تجمع افراد می­شود و قطعاً برگزاری تظاهرات روز قدس با قوانین داخلی بعضی از کشورها که البته غیر سیاسی هم هست مواجه شود. جریان مقاومت دارای ابتکارات متعددی است که می‌تواند در راهپیمایی روز قدس آنچه را که با پروتکل های بهداشتی تطبیق دارد در سراسر کشور ترویج کند. اگرچه شاید با جمعیت انسانی در تظاهرات مواجه نباشیم؛ اما می­توانیم در اشکال دیگر در هر مجموعه و ملتی، با ابتکار عمل، این روز را گرامی بداریم . تظاهرات روز قدس امسال با رنگ و شکل متفاوتی و متناسب با مسئله شیوع بیماری کرونا می­تواند را سال ویژه‌ای باشد تا برگ دیگری بر افتخارات مردم جهان در اعلام انزجار هر ساله از این رژیم تجاوزگر، افزوده شود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها