با قرنطینه و در خانه ماندن، معمولاً افراد میزانی از تنهایی و افسردگی را نیز تجربه می‌کنند. راهکارهایی برای مقابله با استرس و کمک به سلامت روان وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
با قرنطینه و در خانه ماندن، معمولاً افراد میزانی از تنهایی و افسردگی را نیز تجربه می‌کنند. راهکارهایی برای مقابله با استرس و کمک به سلامت روان وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۶۴۰۳۹

با شیوع کرونا استرس یا اضطراب در افراد بالاتر رفته است. با قرنطینه و در خانه ماندن، معمولاً افراد میزانی از تنهایی و افسردگی را نیز تجربه می‌کنند.

مخصوصاً در کشورهایی هم اکنون روان‌درمان‌ها هم در کنار کادر پزشکی در مسیر مبارزه با کرونا قرار دارند. راهکارهایی برای مقابله با استرس و کمک به سلامت روان وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

واقعیت‌ها را بدانید تا به کاهش استرس کمک کنید

ناشناخته‌ها همواره ترسناک‌تر از واقعیتشان هستند. اگر خودتان و اطرافیانتان درک درستی از بیماری کووید ۱۹ داشته باشید، احساس استرس کمتر و سلامت روانی بیشتری خواهید داشت.

تماس با مراکز خدمات مشاوره‌ای

اگر در طول روز حال خوبی ندارید و استرس شما زیاد است، با خدمات مشاوره‌ای تماس بگیرید و از امکانات آنلاین استفاده کنید. با تماس مستمر بهداشت روان شما قطعا بیشتر از حالت اولیه خواهد بود.

سعی کنید با دیگران در ارتباط مجازی باشید

در زمان استرس، با دوستان و خانواده خود از طریق تلفن، تماس تصویری، رسانه‌های جمعی در تماس باشید. با دوستان خود در رسانه‌های اجتماعی در تماس باشید اما سعی کنید اگر در حال اشتراک‌گذاری محتوا هستید، از منابع معتبر استفاده کنید و به یاد داشته باشید که دوستان و خانواده شما هم نگران هستند و شما در قبال سلامت و آرامش روان آن‌ها مسئول هستید. فعالیت خودتان در رسانه‌های اجتماعی را ارزیابی کنید. ببینید آیا فرد یا کانال خاصی وجود دارد که اضطراب شما را افزایش دهد؟ در این حالت بدون شک آن حساب‌ها و کانال‌ها را که موجب اضطراب و ایجاد حال بد در شما می‌شود را غیرفعال کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید

در برنامه‌های ما برای سلامتی، درگیر شدن خانواده و فرزندان بسیار اهمیت دارد. ما باید هوشیار باشیم و از کودکان بپرسیم که آیا چیزی در مورد این بیماری شنیده‌اند؟ از آن‌ها پشتیبانی کنیم و بدون اینکه احساس خطر و وحشت کنند واقعیات را برای آن‌ها توضیح دهیم. تا حد ممکن صادق باشید. بیش از حد در معرض پوشش اخبار ویروس نباشید ولی با فرزندان خود در مورد اخبار بحث کنید. از توضیح چیزی به نام «موضوع ترسناک» اجتناب کنیم و به شکل مناسب با آن‌ها درگیر شویم.

سعی کنید شرایط خود را پیش‌بینی کنید

شما اخباری را در مورد شیوع بیماری می‌خوانید، به خصوص اگر شما یک آسیب روانی یا مشکل روانی را تجربه کرده‌اید، و یا وضعیت سلامت جسمی شما از گذشته آسیبی دیده است، واقعیات در مورد کرونا را بدانید. احساسات خود را تصدیق کنید و به دیگران نیز یادآوری کنید که از سلامت جسم و روح خود و شما مراقبت کنند. عاداتی که در درازمدت برای شما مفید نیستند را کنار بگذارید. کمتر سیگار بکشید، به اندازه بخوابید و میوه و سبزیجات مصرف کنید.

مصرف رسانه‌ای خود را مدیریت کنید

در مورد شیوع کرونا اخبار گسترده‌ای وجود دارد. اگر می‌دانید که این خبر استرس زیادی را برای شما ایجاد می‌کند، در مصرف رسانه‌ای خودتان تعادل را پیدا کنید. بهترین کار این است که از همه اخبار دوری نکنید و به اطلاع‌رسانی و آموزش خود ادامه دهید، ام در صورتی که برای شما ایجاد ناراحتی و آزار می‌کند، اخباری که به آن دسترسی دارید را محدود کنید.

فعالیت‌های مفید را از خاطر نبرید

ورزش کنید، برای خوراک خود برنامه‌ریزی کنید و احساس مفید بودن داشته باشید. سعی کنید وعده‌های غذایی را حذف نکنید، به اندازه پروتئین و سبزیجات مصرف کنید و حال خود را بهتر کنید. بیش از حد نخوابید و ساعت مشخصی برای فعالیت روزانه داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها