عدم تنوع در انتخاب موضوع یكی از پاشنه آشیل‌های تولید سریال است كه البته با تمركز بر تولیدات سیاسی ــ امنیتی قرار بوده جبران شود، ولی همچنان به ایجاد تنوع در مضمون سریال‌ها نیاز داریم.
کد خبر: ۱۲۶۱۱۸۸

نیازی نیست كه سریالی به پیش‌تولید برسد و تازه متوجه شویم مشابهش چند سال قبل تولید شده است.

اگر در همان زمان تصویب فیلمنامه، كارشناسانی داشته باشیم كه تولیدات سیما در دهه‌های مختلف را مرور كرده باشند یقین بدانید شدت تولیدات مشابه كم و كمتر می‌شود.

برخی تهیه‌كنندگان در توجیه كارهای مشابه از پرخطر بودن و ریسك بالای تولیدات متنوع سخن می‌گویند. ولی واقعیت آن است كه به خاطر حفظ مخاطب، گاهی اوقات باید ریسك‌هایی را انجام دهیم. یعنی سراغ موضوعاتی برویم كه شاید كمتر به آنها توجه شده است.

این ریسك‌ها و این خلاقیت‌ها باید وجود داشته باشد تا به تولید سریال‌های متفاوت منجر شود. در صنعت سریال‌سازی دنیا آن‌قدر كارهای عجیب و غریب تولید می‌شود كه همه‌جور مخاطبی می‌تواند محصول مورد نظر خود را در قاب تلویزیون پیدا كند.

ما در ادبیات خود تاریخی داریم كه همه گونه‌ها از حماسی تا رزمی و عاشقانه و طنز را شامل می‌شود، ولی وقتی به سریال‌ سازی می‌رسیم فقط و فقط به‌دنبال ساخت ملودرام یا كمدی هستیم كه طبیعتا كار را به تكرار می‌كشاند؛ باید تنوع ژانری را زیربنای تنوع تولید كنیم تا موفق‌تر شویم.

كوروش تهامی - بازیگر / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها