در جامعه چه خبر است؟ همراه ما باشید تا از آخرین رویدادها، اخبار و اطلاعات جامعه در چند روز اخیر آگاه شوید.
کد خبر: ۱۲۳۴۴۳۴
مرور جامعه در چند خط

به گزارش جام جم آنلاین ، رویدادهای مهم اخیر جامعه را در چند خط مرور می‎کنیم:

*محمدجواد ظریف با همتای عراقی خود در باکو دیدار کرد.

*محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ازطرح مسکن ملی صحبت کرد و گفت ۱۸۰ هزار مسکن بر اساس این طرح در دست ساخت هستند.

*محمد کاظمی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خبر حذف زندان برای مهریه را تکذیب کرد.

*افشین مظاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: اجرای طرح فاضلاب شهری چوار نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است، که از محل اعتبارات استانی قابل اجرا نخواهد بود.

*سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اعلام نتایج رتبه بندی دانشگاه‌های جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ از حضور ۳۵ دانشگاه از ایران در این نظام رتبه بندی خبر داد.

*مدیرعامل شرکت شهر سالم از آغاز پایش سلامت خبرنگاران به صورت رایگان از هفته آینده خبر داد.

*مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج از بازگشت حدود ۹۹ درصد زائران اربعین به کشور خبر داد .

*اولین همایش بین المللی ورزش و توسعه پایدار در کردستان آغاز به کار کرد.

*مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام مصطفی آژینی صبح چهارشنبه از مقابل منزل آن مرحوم برگزار شد. حجت الاسلام مصطفی آژینی پس از شرکت در راهپیمایی باشکوه اربعین در مسیر بازگشت در جاده خرمشهر دچار حادثه تصادف شد و به لقاء الله پیوست.

*رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امسال سال بارشی نرمالی در پیش رو داریم، از افزایش بارش در آبان ماه خبر داد.

*سازمان هواشناسی کشور از بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی ۵روزه در اکثر مناطق کشور خبر داد.

*علی الهیار ترکمن معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر هیئت تطبیق مصوبات دولت با مجلس، آیین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس را تأیید کند تا دو ماه آینده جذب و استخدام آنها انجام می‌شود، گفت: حق‌التدریس معلمان از آبان ماه ماهانه پرداخت می‌شود.

*سرهنگ نعمت اله علیپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از دستگیری یکی از دلالان سکه و ارز با گردش حساب بانکی ۱۲تریلیون و ۵۵۲ میلیارد ریالی خبر داد.

*علی ربیعی سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه نپیوستن به FATF تسلط اطلاعاتی بیگانگان را در کشور بیشتر می‌کند، گفت: سران قوا، بر اجرای لوایح FATF تاکید دارند.

*لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی: استفاده از یارانه می‌تواند راهی برای تامین اعتبارات بیمه سلامت باشد.

* روز شنبه چهارم آبان ماه شب رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) از ساعت 17 سینماهای سراسر کشور تعطیل و روز یکشنبه به همین مناسبت تمام روز تعطیل هستند. سپس روز دوشنبه ششم آبان ماه شب شهادت امام رضا (ع) از ساعت 17 سینماهای سراسر کشور تعطیل و هفتم آبان روز شهادت تمام روز سالن‌های سینمایی تعطیل می‌شوند.

*سخنگوی سپاه خبر داد: پخش جزئیاتی از مسائل مربوط به "روح‌الله زم" در آینده ای نزدیک

*طبق اعلام عباسعلی کدخدایی، طرح تشدید مجازات اسید پاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن که در دستور کار امروز شورای نگهبان قرار گرفته بود، پس از بحث و بررسی عدم مغایرت آن با شرع مقدس و قانون اساسی به مجلس اعلام گردید.

*قیمت دلار در بازار ارز در سراشیبی قرار گرفت و کاهش یافت. این در حالی است که قیمت یورو در روزهای اخیر ثابت بوده است. بر همین اساس بانک‌ها امروز (یکم آبان‌ماه) هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۲۴۰ تومان و هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۳۹۵ تومان می‌خرند.

قیمت خرید هر پوند انگلیس در بانک‌ها نیز ۱۳ هزار و ۸۶۲ تومان اعلام شده است که نسبت به روز قبل تفاوتی ندارد.

*پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق صمت، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا، چهارشنبه یکم آبان در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها