سنگال و الجزایر؛ فینالیست‎های جام ملت‎های آفریقا

پرواز به فینال با سوپر گل رویایی

پایان یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا ؛

ساحل عاج و تونس به یک چهارم نهایی رسیدند

رقابت های جام ملت های آفریقا شب گذشته در مرحله یک هشتم نهایی پیگیری شد و تیم های ملی فوتبال تونس و ساحل عاج با غلبه بر حریفان به یک چهارم نهایی راه یافتند. به این ترتیب دور یک هشتم نهایی تمام شد و تیم ها از فردا وارد دور یک چهارم نهایی می شوند. کشور مصر میزبان این دوره از رقابت های جام ملت های آفریقاست.
کد خبر: ۱۲۱۶۳۴۳
ساحل عاج و تونس به یک چهارم نهایی رسیدند

به گزارش جام جم آنلاین ، در شب پایانی مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا تیم ملی ساحل عاج با برتری یک - صفر مقابل مالی به جمع 8 تیم برتر جام اضافه شد.

در یک بازی نه‌چندان جذاب، تنها گل زاها در دقیقه 76 برای برتری تیم ملقب به «فیل‌ها» کافی بود تا آن‌ها به عنوان هفتمین تیم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا شوند.

تیم ملی مالی در نیمه اول فرصت های خوبی خلق کرد اما در نهایت اتفاق خاصی رخ نداد و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. در نیمه دوم و در دقیقه 76 این تیم ملی ساحل عاج بود که توسط ویلفرد زاها، مهاجم نامدار خود به گل رسید و در ادامه مالی هر چه تلاش کرد نتوانست دروازه حریف را باز کند و در نهایت تیم ملی ساحل عاج با همان یک گل برتری راهی دور بعدی شد.

تیم ملی تونس نیز با برتری در ضربات پنالتی آخرین بازی مرحله یک‌چهارم‌ نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا مقابل غنا، جمع 8 تیم حاضر در مرحله بعد این جام را کامل کرد.

جدال 2 تیم در پایان 120 دقیقه، یک - یک خاتمه یافت. تونس با گل خنیسی در دقیقه 75 تا آستانه پیروزی پیش رفت اما گل به خودی بودویی در دقیقه 1+90 جدال را به وقت اضافه کشاند. در نهایت 2 وقت 15 دقیقه‌ای هم ثمری نداشت و در ضربات پنالتی تونس با برتری 4-5 به یک‌چهارم نهایی رسید. این تیم در دور بعد به مصاف ماداگاسکار می‌رود و در 3 بازی دیگر این مرحله، بنین با سنگال، الجزایر با ساحل‌عاج و نیجریه با آفریقای‌جنوبی روبه‌رو می‌شوند.

فردا در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا دو مسابقه برگزار می شود.

تیم ملی فوتبال سنگال به مصاف بنین می رود و تیم ملی فوتبال نیجریه نیز به رودروی آفریقای جنوبی قرار خواهد گرفت، تیمی که با شکست دادن میزبان پرافتخار رقابت ها یعنی مصر دست به کار بزرگی زده بود. دیدار سنگال و بنین راس ساعت 20:30 آغاز می شود و تیم های ملی فوتبال نیجریه و آفریقای جنوبی هم از ساعت 23:30 مقابل هم صف آرایی می کنند.

روز پنج شنبه نیز ابتدا ساحل عاج از ساعت 20:30 مقابل الجزیره قرار می گیرد و تیم ملی فوتبال ماداگاسکار نیز از ساعت 23:30 به مصاف تونس می رود.

دیدارهای نیمه نهایی این دوره از جام ملت های آفریقا یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد و روز چهارشنبه نیز شاهد برگزاری دیدار رده بندی خواهیم بود.

فینال نیز روز جمعه برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها