کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز (۱۳ خرداد) تا پایان این هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما (حداکثر ۴ درجه) خواهیم بود.
کد خبر: ۱۲۰۹۷۳۷
هوا گرم می شود

به گزارش جام جم آنلاین، کبری رفیعی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا درباره وضعیت بارش‌ها در کشور افزود: امروز در شمال استان فارس، غرب کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و بخش‌هایی از شمال خراسان رضوی بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

وی گفت: همچنین امروز در جنوب غرب یزد و بخش‌هایی از استان کرمان ضمن اینکه بارش پراکنده گاهی رعد و برق رخ می‌دهد؛ احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک نیز وجود دارد.

رفیعی اظهار داشت: فردا (سه‌شنبه) بخش‌هایی از شمال غرب کشور مانند شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد اما روز چهارشنبه علاوه بر این دو استان؛ برای اردبیل، بخش‌هایی از گیلان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: پنجشنبه و جمعه علاوه بر شمال غرب در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌هایی مانند زنجان، قزوین، البرز و تهران هم بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد، همچنین در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شرق استان لرستان بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: همچنین در برخی از مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

آسمان تهران صاف، ارتفاعات نیمه‌ابری

رفیعی افزود: امروز آسمان تهران صاف و در ارتفاعات نیمه‌ابری خواهد بود، بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۰ درجه بالای صفر می‌شود، کمینه دمای امروز تهران ۲۱ درجه بود که فردا ۲۰ درجه خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: استان‌های همدان، اردبیل و شهرکرد با ۷ درجه بالای صفر، زنجان ۹ درجه و قزوین ۱۱ درجه خنک‌ترین مراکز استانی و فرودگاه اردبیل و خلخال با دمای ۳ درجه بالای صفر و فیروزکوه ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مناطق در سطح کشور بودند؛ همچنین اهواز با دمای ۴۶ درجه بالای صفر و و بندرعباس ۳۸ درجه به ترتیب گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها