سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای از احتمال گرد و خاک به همراه رگبار و رعد و برق در استان‌های مرکزی کشور خبرداد.
کد خبر: ۱۲۰۹۰۱۸
احتمال گرد و خاک به همراه رگبار در مرکز کشور

به گزارش جام جم آنلاین، در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است:« امروز (۸ خردادماه) رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید در ارتفاعات شمال‌ شرق تهران، نیمه شمالی سمنان، شرق‌ گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان و وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گرد و خاک به همراه رگبار و رعد و برق به‌ویژه در ساعات بعد ازظهر در شرق اصفهان و یزد پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۹ خردادماه) رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید در شرق تهران، شمال سمنان، ارتفاعات شرقی مازندران، ارتفاعات گلستان، شرق خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان و وزش باد شدید موقتی و احتمال خیزش گرد و خاک به همراه رگبار و رعد و برق به‌ویژه در ساعات بعد ازظهر در قم، اصفهان، نیمه شرقی یزد قابل پیش‌بینی است. همچنین در بعد ازظهر و اوایل شب وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گرد و خاک در استان‌های مرکزی، قزوین البرز و نیمه غربی تهران وجود دارد.

جمعه (۱۰ خردادماه) رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید درشرق‌ تهران، خراسان رضوی، شمال شرق سمنان و وزش باد شدید موقتی و احتمال خیزش گرد و خاک به همراه رگبار و رعد و برق به‌ویژه در ساعات بعد ازظهر در استان‌های اصفهان،یزد و خراسان‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای ضمن پیش‌بینی احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن ناگهانی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی به مردم توصیه کرده است از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها خودداری کنند و به سازمان‌ها و ارگانهای ذیربط توصیه کرده است تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی را اتخاذ کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها