فارس: مدیرعامل منطقه آزاداروند با انتقاد از گمرک ایران، عملکرد گمرک ایران در عدم ترخیص کالاهای لوازم خانگی را موجب به رکود کشاندن و مرگ حیات اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر برشمرد.
کد خبر: ۱۲۰۵۰۳

محمدرضا عباسی گفت: گمرک ایران در حالی که یکسال از توافقنامهها و مصوبات درباره منطقه آزاداروند در حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی میگذرد به آن تن در نمیدهد و در دور جدید بایکوت کردن بنادر آبادان و خرمشهر با صدور بخشنامهای عجیب و غریب ترخیص کالاهای خانگی را از این بنادر به ویژه خرمشهر را ممنوع کرده است.
وی تصریح کرد: فشارهای گمرک برای تعطیلی بنادر خرمشهر و آبادان به همین جا محدود نمیشود، تأخیر در ابلاغ سهمیه ارزی واردات این منطقه را نیز باید به آن اضافه کرد.
عباسی گفت: هماکنون غبار رکود در گمرک منطقه آزاد به دلیل اهمال در ابلاغ سهمیه ارزی گسترده شده است.
مدیرعامل منطقه آزاداروند اضافه کرد: کارشکنیهای گمرک ایران با عنایات ویژه رئیس جمهوری به این منطقه منافات دارد و مدیران گمرک ایران باید در رفتار خود با خرمشهر و آبادان تجدیدنظر جدی کنند.
وی فراری دادن تجار و ترخیصکاران که هر کدام زیر مجموعههای زیادی از اشتغال به خود اختصاص دادهاند را موجب افزایش فقر و بیکاری در منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: آبادان و خرمشهر نمیتوانند تاوان شوک رفتارهای عجیب گمرک را بدهند.
عباسی افزود: به طور جدی به دنبال لغو بخشنامه ممنوعیت ترخیص کالاهای لوازم خانگی از بنادر خرمشهر و آبادان هستیم.
وی گفت: مسئولان گمرک ایران درک درستی از بیکاری، فقر و مشکلات منطقه ندارند و با دید غیرمنطقی خود گمرکهای کوچک مشهد، اصفهان و شیراز را تخصصی و گمرک خرمشهر و یا گمرک آبادان را غیرتخصصی برمیشمرند.
یادآور میشود، صدور بخشنامه گمرک ایران مبنی بر ممنوعیت ورود کالاهای خانگی از بنادر خرمشهر و آبادان خشم مردم این دو شهر را برانگیخته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها