مدیرکل گمرک آبادان از افزایش 26 درصدی صادرات کالا از سه گمرک آبادان، چوئبده و اروندکنار طی سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۲۲۲
افزایش 26 درصدی صادرات کالا از گمرک آبادان

به گزارش جام جم آنلاین از خوزستان، حمید احمدی گفت: طی پنج ماه سال جاری حدود 50 هزار تن انواع کالا از طریق گمرک آبادان و گمرک های اروندکنار و چوئبده به خارج از کشور صادر شده است.

وی ارزش این کالاهای صادراتی را 35 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: محصولات پتروشیمی، صنایع دستی، میوه و تره بار و آبزیان (ماهی و میگو) عمده کالاهای صادراتی را تشکیل می دهد.

مدیرکل گمرک آبادان اضافه کرد: تا پایان مردادماه سال جاری حدود 15 هزار و 50 تن انواع کالا از طریق گمرک آبادان وارد کشور شد که این میزان کالای وارداتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی پنج درصد کاهش را نشان می دهد.

احمدی ارزش کالاهای وارداتی از گمرک آبادان را 45 میلیون دلار خواند و تصریح کرد: لوازم یدکی و خانگی و پارچه عمده ترین کالاهای وارداتی به کشور از طریق این گمرک هستند که بیشتر از امارات متحده عربی وارد کشور شده اند.

مدیرکل گمرک آبادان همچنین، میزان درآمد عمومی واریز شده به حساب خزانه از طریق گمرک آبادان طی پنج ماهه امسال را 347 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش هفت درصدی را نشان می دهد.

احمدی افزود: ترانزیت خارجی در مدت یاد شده 800 تن بوده که نشان از رشد 21 درصدی حجم ترانزیت انجام شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.

وی از خودروی سواری به عنوان عمده ترین کالای ترانزیت شده در بخش خارجی نام برد و عنوان کرد: این حجم کالای ترانزیت شده ارزشی معادل 6 میلیون و 500 هزار دلار داشته است.

محمد علاف پور- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها