لیورپول دوباره به صدر جدول لیگ برتر انگلیس برگشت؛

ادامه سخت‌ترین ماراتن دنیا

امروز، اوج هیجان در لیگ برتر انگلیس ؛

همسایه‎های پرسر و صدا وارد می‎شوند

امروز دیدار معوقه هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر انگلیس برگزار می‎شود و دو تیم همشهری منچستریونایتد و منچسترسیتی در دربی بزرگ جزیره به مصاف هم می‎روند. منچسترسیتی با لیورپول در کورس قهرمانی قرار دارد اما منچستریونایتد فقط به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا فکر می‎کند چرا که از هیچ شانسی برای قهرمانی برخوردار نیست. با این وجود این دربی حساسیت بسیار بالایی دارد.
کد خبر: ۱۲۰۲۵۸۷
همسایه‎های پرسر و صدا وارد می‎شوند

به گزارش جام جم آنلاین ، دیدار دو تیم راس ساعت 23:30 در ورزشگاه اولدترافورد آغاز می شود، دیداری که در سال های اخیر در فوتبال انگلیس اهمیتی دو چندان یافته است، یکی به دلیل قدرتمند و بزرگ بودن هر دو تیم و یکی به دلیل همشهری بودن آنها.

از دربی منچستر تا امروز خاطرات زیادی به جای مانده است. از قیچی برگردان تاریخی وین رونی که منجر به یک گل جاودانه شد تا شادی پس از گل ماریو بالوتلی ک نشان دادن نوشته زیر پیراهن خود مبنی بر اینکه «چرا همیشه من؟».

وضعیت کنونی در جدول رده بندی: منچسترسیتی با یک بازی کمتر نسبت به لیورپول 86 امتیازی است و رتبه دوم جدول را در اختیار دارد.

منچستریونایتد نیز با 64 امتیاز ششم است و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا در هفته های پایانی با صعود از این جایگاه سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد.

تعداد تقابل‎ها: دو رقیب همشهری تا به حال 177 مرتبه در طول تاریخ مقابل یکدیگر بازی کرده اند. نخستین تقابل منچستری ها در سال 1891 بود یعنی 128 پیش. آخرین باری هم که مقابل هم بازی کردند به نوامبر 2018 برمی گردد. آن دیدار در لیگ برتر برگزار شد و سه بر یک به سود من سیتی به پایان رسید. به هر حال از تعداد دفعاتی که مقابل هم قرار گرفته اند تیم منچسترسیتی52 بار به پیروزی رسیده و منچستریونایتد هم 73 پیروزی به نام خود ثبت کرده است. دو تیم 52 مرتبه نیز با یکدیگر مساوی کرده اند.

پرگل ترین نتیجه تاریخ دیدار این تیم مربوط به تقابلشان در لیگ برتر فصل 2012-2011 است ، جایی که من سیتی با نتیجه شش بر یک من یونایتد را در هم کوبید و تحقیر کرد.

وضعیت غایبان: در منچستریونایتد بازیکنانی مثل والنسیا و بایی به دلیل مصدومیت غایب هستند و احتمال دارد هررا هم به دلیل همین مشکل در دربی غایب باشد. شاید سانچز برای نخستین بار از ماه مارس تاکنون در ترکیب قرار بگیرد. در کنار این غایبان بازگشت لوک شاو اتفاق خوبی برای شیاطین سرخ شهر منچستر است.

در منچسترسیتی هم ستاره بلژیکی این تیم یعنی کوین دی بروین غایب است اما در مقابل فرناندینیو که در دیدارهای اخیر تیمش غایب بود احتمالا امشب بازی کند. احتمالا لروی سانه سورپرایز گواردیولا در ترکیب تیمش باشد.

حواشی: تنها حاشیه این دربی به پل پوگبا ستاره فرانسوی منچستریونایتد برمی‎گردد، او در آستانه این دیدار مهم و حساس به هم تیمی هایش گفته که می‎خواهد در پایان فصل از یونایتد جدا شود. گفته می‌شود باشگاه منچستریونایتد در ازای دریافت پیشنهادی 150 میلیون یورویی با جدایی پوگبا موافقت خواهد کرد، هافبکی که این فصل 16 گل در 43 بازی از رقابت‌های مختلف برای شیاطین سرخ به ثمر رسانده است. گفته می شود که باشگاه رئال مادرید مقصد بعدی این بازیکن فرانسوی است که تابستان سال گذشته با تیم ملی کشورش به عنوان قهرمانی جام‎جهانی 2018 روسیه دست یافت.

برترین گلزنان: خط حمله منچسترسیتی در این فصل بسیار آتشین تر از خط حمله منچستریونایتد است. من سیتی 87 گل زده و در مقابل من یونایتد تا این هفته 63 گل به ثمر رسانده. برترین گلزنان منچسترسیتی سرخیو آگوئرو و رحیم استرلینگ هستند که به ترتیب 19 و 17 به ثمر رسانده اند این در حالیست که پل پوگبا و روملو لوکاکو بهترین گلزنان یونایتد محسوب می شوند که به ترتیب 13 و 12 بار پایشان به گلزنی باز شده است.

دیدار دو تیم راس ساعت 23:30 از سری دیدارهای معوقه هفته سی و یکم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر یعنی ورزشگاه اختصاصی باشگاه منچستریونایتد برگزار می شود. پپ گواردیولا هدایت تیم منچسترسیتی و اوله گونار سولشایر هدایت تیم منچستریونایتد را برعهده دارند.

هیلدا حسینی خواه - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها