لیورپول دوباره به صدر جدول لیگ برتر انگلیس برگشت؛

ادامه سخت‌ترین ماراتن دنیا

لیگ برتر انگلیس در اوج جذابیت؛

4 تیم ، 2 سهمیه

رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلیس شب گذشته در شهرهای مختلف انگلستان پیگیری شد. اکنون جنگ قهرمانی بین دو تیم منچسترسیتی و لیورپول است و جنگ بر سر کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بین سه تیم.
کد خبر: ۱۲۰۳۴۵۷
4 تیم ، 2 سهمیه

به گزارش جام جم آنلاین، رده های سوم و ششم جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس بسیار فشرده و غیرقابل پیش بینی است.

چهار تیم تاتنهام، چلسی، آرسنال و منچستریونایتد برای کسب دو سهمیه باقی مانده لیگ قهرمانان اروپا رقابت خواهند این در حالی است که جنگ بر سر کسب عنوان قهرمانی فقط بین دو تیم منچسترسیتی و لیورپول است.

دو تیم شهر منچستر و لیورپول هم اکنون با اختلاف یک امتیاز رده های اول و دوم جدول را در اختیار دارند و کورس قهرمانی را به داغ ترین شکل ممکن در هفته‎های آتی برگزار خواهند کرد.

به غیر از منچسترسیتی و لیورپول هیچ تیم دیگری در انگلیس شانس قهرمانی ندارد و رقابتی که اکنون وجود دارد بر سر تصاحب سهمیه لیگ قهرمانان اروپاست.

بر اساس قانون یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) چهار تیم اول کشورهای اسپانیا، آلمان، انگلیس، ایتالیا به صورت مستقیم سهمیه لیگ قهرمانان را می گیرند. هم اکنون در انگلیس دو سهمیه برای تیم های منچسترسیتی و لیورپول قطعی است. حالا دو سهمیه باقی مانده بین چهار تیم تاتنهام، چلسی، آرسنال و منچستریونایتد توزیع خواهد شد.

باید گفت که احتمالا سهمیه سوم نیز به تاتنهام تیم سوم و 70 امتیازی جدول می‌رسد. تیم شمال لندن دو مسابقه دیگر در لیگ برتر پیش روی خود می بیند، یکی با بورنموث و دیگری با اورتون. بورنموث چهاردهم جدول است و اورتون چهارم.

اوج رقابت را باید بین چلسی، آرسنال و منچستریونایتد قلمداد کرد. این سه تیم به ترتیب با 68، 66 و 65 امتیاز چهارم تا ششم جدول هستند. چلسی شب گذشته در اولدترافورد با منچستریونایتد یک بر یک مساوی کرد و آرسنال هم سه بر صفر به لسترسیتی باخت.

آبی پوشان لندنی یعنی چلسی در هفته های پیش رو باید به مصاف واتفورد و لسترسیتی بروند. آرسنال نیز در دو هفته باقی مانده لیگ برتر انگلیس مقابل برایتون و برنلی قرار می گیرد و در نهایت منچستریونایتد که به شدت در معرض از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان قرار دارد در مهلت باقی مانده مقابل دو تیم هادرسفیلد و کاردیف قرار خواهد گرفت.

لیگ برتر انگلیس با حضور 20 تیم برگزار می شود. اکثر تیم های شرکت کننده در لیگ برتر انگلیس اسم شهر خود را بر روی خود دارند و تیمی وجود ندارد که متعلق به یک کارخانه و یا یک شرکت باشد.

قعرنشین این فصل از رقابت های لیگ برتر انگلیس تیم هادرسفیلد است که با 16 امتیاز سقوط خود را به دسته پایین تر قطعی کرده است. این تیم با منچسترسیتی که صدرنشین است 78 امتیاز اختلاف امتیازی دارد.

این فصل از رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلیس روز بیست و دوم اردیبهشت ما برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها