فعالان در شبکه‌های اجتماعی تصویری معاون سابق رئیس سابق سازمان استخبارات عربستان سعودی، که به مهندس قتل روزنامه‌نگار منتقد در کنسولگری این کشور در استانبول، معروف است را منتشر کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۴۲۱۸
مهندس قتل خاشقجی با لباس سنتی! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، فعالان در شبکه‌های اجتماعی تصویر «احمد عسیری» معاون رئیس سابق سازمان استخبارات عربستان سعودی، که از متهمان اصلی قتل «جمل خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد است، منتشر کرده‌اند.

احمد عسیری در این تصویر با لباس سنتی سعودی در حالی ظاهر شده که داخل خانه کنار برادرزاده‌اش «عمر عسیر» است. عمر نیز در این تصویر به مناسبت فارغ‌التحصیلی‌‌اش از دانشکده نظامی با درجه ستوانی، یونیفورم نظامی بر تن دارد.

آفتابی شدن عسیری داخل منزلش بحث و جدل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به‌راه انداخته است به‌ویژه این‌که مسئولان سعودی ادعا کرده‌اند که تمام متهمان به قتل خاشقجی را بازداشت کرده‌اند.

فعالان تأکید کرده‌اند که این عکس، دروغین بودن ادعای مقام‌های سعودی، مبنی بر این‌که متهمان به قتل خاشقجی عادلانه محاکمه می‌شوند را ثابت می‌کند.

به نوشته روزنامه «دیلی‌میل»، دادستان‌های سعودی اعلام کردند احمد عسیری قتل خاشقچی را مدیریت کرده و «سعود القحطانی» مدیر رسانه‌ای دادگاه سلطنتی نیز به او مشاوره داده است. هر دوی این متهمان، از نزدیکان «محمد بن‌ سلمان» ولیعهد سعودی هستند.

خاشقجی که از دو سال پیش و بعد از انتقاد از سیاست‌ های بن‌ سلمان در واشنگتن به تبعید خودخواسته رفته بود، اکتبر سال گذشته میلادی، زمانی که برای انجام امور اداری مربوط به ازدواجش به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه رفته بود، توسط یک تیم ترور اعزام‌شده از ریاض به قتل رسیده و تکه‌تکه شد.

آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در گزارشی در مورد این قتل، برآورد کرده است که شخص ولیعهد سعودی دستور قتل خاشقجی را صادر کرده و قحطانی به نمایندگی از وی این عملیات را ترتیب داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها