مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان از انفجار مین جنگی بجا مانده از جنگ تحمیلی و زخمی شدن یک کشاورز مریوانی در این حادثه ، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۱۴۰۴
مین‌های بجا مانده از جنگ تحمیلی حادثه آفرید

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان اظهار داشت: محمد ایمان ورد کشاورز ۵۰ ساله اهل روستای اسناوه حوالی ساعت ۱۱ ظهر دیروز حین کشاورزی بر اثر انفجار مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی زخمی شد.

محمد رضایی اضافه کرد: این کشاورز در این حادثه پای راست خود را از دست داد و هم اکنون در بیمارستان فجر مریوان بستری است.

رضایی با بیان اینکه بارندگی‌های شدید فروردین سال جاری باعث حرکت مین‌ها در مناطق مختلف کوهستانی و دشت‌های آلوده استان به این سلاح جنگی شده است افزود: اداره کل امنیتی و انتظامی با هماهنگی مراجع و دستگاه‌های ذیصلاح با انتشار اطلاعیه‌های مختلفی نسبت به آگاه سازی ساکنان این مناطق اقدام کرد و انتظار می‌رود مردم از تردد در مناطق مشکوک خودداری کنند.

طرح بازنگری مناطق آلوده به مین در ۱۹۹ نقطه مرزی و ۳۶۶ پایگاه مین گذاری شده دوران دفاع مقدس در شهرستان‌های مریوان، بانه، دیواندره، سروآباد، بیجار، سنندج، کامیاران، دیواندره و سقز در سال گذشته با هدف افزایش ضریب ایمنی مردم شهر‌های مرزی طی سال گذشته اجرا شد.

تعداد شهدای عملیات مین روبی نیرو‌های عمل کننده، نظامی و انتظامی در کردستان ۹۱ نفر و تعداد جانبازان هم ۱۱۰ نفر است ضمن اینکه بیش از ۱۷۰ نفر از مردم شهرستان‌های آلوده به مین استان از سال ۱۳۶۷ تا پایان سال ۹۶ نیز جان خود را بخاطر برخورد با مین‌های بجای مانده از دوران دفاع مقدس از دست داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها