مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای پایتخت اعلام کرد: یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو سال 97 به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که یک رکورد جدید محسوب می شود.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۶۶
معاینه فنی تهران رکورد زد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، سیدنواب حسینی منش اظهارداشت: با آغاز مرحله دوم طرح «کاهش» از ابتدای آذر و کنترل مکانیزه معاینه فنی توسط دوربین در تمام ایام سال و ساعات شبانه روز در سطح شهر و تعهد شهروندان به مشارکت اجتماعی و رعایت قانون موجب شد میزان مراجعات به مراکز سال گذشته در مقایسه با ماقبل، 18درصد و در مقایسه با سال 95 بیش از 60 درصد افزایش داشته و شهروندان به صورت محسوس شاهد نتایج مثبت این مشارکت و کاهش چشمگیر آلودگی هوا باشند.

وی با بیان اینکه سال 97، بیش از 365 هزار دستگاه خودرو موفق به اخذ معاینه فنی برتر شدند، افزود: خودروها در صورت عدم قبولی و احراز شرایط معاینه فنی معمولی با تمایل مالک، گواهی معاینه فنی عادی دریافت می کنند.

به گفته حسینی منش، سال گذشته 29 درصد از خودروها از آزمون آلایندگی مردود و نقص آلایندگی 374 هزار دستگاه خودرو تشخیص و رفع ایراد شده است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران درباره عملکرد واحد سیار تست کنار جاده ای اظهارداشت: این واحد با مشارکت پلیس با هدف پایش مستمر و کنترل مضاعف آلایندگی خودروهای سنگین از ابتدای مهرماه 97 راه اندازی شد و نسبت به کنترل وضعیت آلایندگی 5هزار و 388 دستگاه خودرو سنگین در سطح شهر اقدام کرده که از این تعداد 89 درصد از آن دارای معاینه فنی و 11 درصد فاقد معاینه فنی بودند.

وی گفت: پس از بررسی مجدد وضعیت آلایندگی خودروها، معاینه فنی هزار و 96 دستگاه خودرو به علت مردودی از آزمون آلایندگی ابطال و در مجموع هزار و 657 دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا مردودی در تست آلایندگی جریمه و اعمال قانون شدند.

حسینی منش افزود: سال 97، چهار میلیون 750 هزار فقره تخلف خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین ثبت و اعمال قانون شده است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای پایتخت تاکید کرد: با توجه به اهمیت تاثیر آلایندگی خودروهای سنگین در تشدید آلودگی هوا و بالابودن عمر میانگین خودروهای سنگین و به طبع عدم ایستایی این خودروها در حفظ شرایط استانداردهای تعیین شده از لحاظ تولید آلایندگی و نیاز مبرم به کنترل مستمر این خودروها، بدون تردید اجرای این طرح با همراهی پلیس در سال 98 با جدیت بیشتری انجام شده و تعداد این اکیپ ها افزایش خواهد یافت.

وی درباره مهمترین برنامه های ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در سال جاری اظهارداشت: برای رفاه شهروندان یکی از برنامه های اصلی ستاد توسعه کمی مراکز و افزایش تعداد خطوط معاینه فنی است.

حسینی منش گفت: این مجموعه در تلاش است مرکز معاینه فنی 10 خطه آسمان آبی را به عنوان بزرگترین مرکز در کشور احداث و راه اندازی کند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به فعالیت 54 خط معاینه فنی در این شهر ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی انجام شده این تعداد خطوط به 64 خط افزایش یابد و پیش بینی می شود 2 و نیم میلیون خودرو امسال به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کنند.

وی، راه اندازی یک خط ویژه با تجهیزات مدرن برای پذیرش خودروهای دارای تکنولوژی جدید در مرکز معاینه فنی نیایش، توسعه کیفی خدمات و پیاده سازی فازهای دیگر مدیریت امور مشتریان، افزایش اکیپ های تست کنار جاده ای، بهسازی مراکز معاینه فنی در راستای مشتری مداری و ارائه خدمات بهتر و توسعه کشوری آموزش معاینه فنی را از دیگر برنامه های ستاد معاینه فنی پایتخت عنوان کرد.

حسینی منش تاکید کرد: در حال حاضر روزانه حدود 8هزار و 500 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می کنند که با توجه به افزایش ساعت کاری و تعداد خطوط معاینه فنی و پیاده سازی مدیریت امور مشتریان (سیستم نوبت دهی، سامانه اعلام مدت انتظار) خودروها می توانند بدون معطلی نسبت به اخذ معاینه فنی خودرو خود اقدام کنند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره درصد فراوانی خودروهای مراجعه کننده به مراکز گفت: بیشترین درصد مراجعه به مراکز مربوط به خودرو پراید با 27.7 درصد است و پژو 206 با 16.82درصد و پژو 405 با 9.5 درصد در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

حسینی منش درباره خودروهای مشمول معاینه فنی در سال جاری اظهارداشت: خودروهای داخلی از سال 93 و ماقبل، خودروهای خارجی از سال 2014 و ماقبل و خودروهای عمومی از سال 96 و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها