نماینده مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

استکبار غرب نتوانست جلوی پیشرفت‎های ما را بگیرد

عبدالرضا عزیزی الله آباد نماینده مستقل دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیروان در استان خراسان شمالی می‌گوید که غرب و استکبارهای جهان نتوانستند انقلاب اسلامی ایران را در 4 دهه اخیر مخدوش کنند.
کد خبر: ۱۱۸۳۲۲۲
استکبار غرب نتوانست جلوی پیشرفت‎های ما را بگیرد

به گزارش جام جم آنلاین ، عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین عنوان کرد: از روزی که انقلاب به وقوع پیوست با چالش‌های استکبارهای جهانی روبرو شدیم. این چالش‌ها از طرق مختلف بود. آمریکایی‌ها کودتا کردند و واقعه طبس را پیش آوردند. آنها از طریق ترور و تحریم نیز پیش رفتند. علیه ایران جنگ تحمیلی راه انداختند و چالش‌های دیگری به وجود آوردند.

عزیزی گفت: به‌هرحال کشوری که می‌خواهد استقلال داشته باشد ازنظر استکبارهای جهانی غیرقابل‌تحمل می‌شود اما ایران بدون توجه به سدهایی که غرب برایش به وجود آورد محکم ایستاد تا این انقلاب صادر نشود.

این نماینده مجلس افزود: انقلاب پیچ‌وخم‌های زیادی را پشت سر گذاشت، ازجمله هشت سال جنگ تحمیلی. بحران‎ها و تحریم‎ها را هم با سربلندی از سر گذراند. تحمل این شرایط برای مردم سخت بود اما برای رسیدن به استقلال مقاومت و ایستادگی کردند. ما برای اینکه روی پای خودمان بایستیم هزینه‌ای را پرداخت کردیم. 330 هزار شهید در طول جنگ تحمیلی دادیم و صدها هزار جانباز داریم.

وی خاطرنشان کرد: دیگر آن زمان قبل از انقلاب گذشته آمریکا با نفر اول این کشور تحقیرآمیز صحبت کند و 400 الی 500 میلیارد دلار را هم با خود ببرد و ما هم چیزی نگوییم. الان آنها همین 400 الی 500 میلیارد دلار را از شخص اول مملکت عربستان سعودی می‌گیرند و از قبل هم اعلام کرده بودند که ما می‌رویم تا آنها را بدوشیم. همین ولیعهد عربستان وقتی به کاخ سفید رفت، ترامپ گفته بود مراقب باشید او با خودش شپش خاورمیانه را نیاورده باشد! اما این‌طور رفتارها را دیگر جرات ندارند در برابر ایران نشان بدهند.

عزیزی در ادامه گفت: ما مقابل آنها ایستاده‌ایم و این برای آنها قابل‌تحمل نیست. این برای هزینه ایجاد می‌کند و ما این هزینه را با شهدایمان پرداخت کرده‌ایم. کشورهای زیادی در دنیا جرات نمی‌کنند شهروند آمریکایی را بازداشت کنند اما ما این کار را می‌کنیم و ترسی از آنها نداریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: پیشرفت فنّاوری ما ازجمله پهبادها نیز برای آمریکا قابل‌تحمل نبود. ما پهبادی را که غرب درصدد منفجر کردن و از بین اطلاعاتش بود را سالم دوباره فرود آوردیم. همه این‌ها اقتدار جمهوری اسلامی ایران است. با تمام این تحریم‌ها و جنگ‌ها ازلحاظ فنّاوری از بسیاری از کشورهای جهان برتر هستیم. از فنّاوری هسته‌ای صلح‌آمیز ما بگیرید تا فنّاوری سلاح‌های بنیادی و موشک‌های بالستیک و البته فناوری ساخت ماهواره و هوافضا بسیار پیشرفت کرده‌ایم.

وی گفت: دستاوردهای پزشکی ما نیز متعدد است. آن‌قدر پیشرفت زیاد است که نیازی نیست آن را با گذشته مقایسه کنیم. اکنون دیگر نیاز نیست بیماران ایرانی برای درمان به خارج از کشور بروند.

این نماینده مجلس اذعان داشت: در حوزه‌های مختلف دیگری مانند کشاورزی پیشرفت کرده‌ایم. می‌توانم مثال‌های جزئی‌تر دیگری هم بزنم. ماقبل از انقلاب چیزی به نام زیردریایی نداشتیم اما اکنون از آن بهره‌مند هستیم. در سایر حوزه‌های دیگر نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

عزیزی یادآور شد: البته مشکلاتی در کشور داریم که با درایت و مدیریت باید آنها را تعدیل کنیم. این مشکلات به دلیل سوء مدیریت برخی از مسئولان است. در این میان نفوذی‌ها و تأثیر منفی آنها را نیز نباید از یاد برد. دشمنان نیز اخلال زیادی به وجود می‌آوردند و دوست ندارند ما موفق باشیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس یادآور شد: در همین شیروان همه‌چیز از زمین تا آسمان نسبت به قبل از انقلاب فرق دارد. از همه لحاظ پیشرفت کرده و اکنون گاز کشی آن انجام‌شده است. ازلحاظ بهداشتی نیز به روستاهای شیروان رسیدگی شده است. با تمام کمبودهایی که وجود دارد پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم.

وی در رابطه با پیشرفت‌های اجتماعی در خاتمه گفت: اکنون در دانشگاه‌ها درصد زیادی از دانشجویان خانم هستند درصورتی‌که قبل از انقلاب چنین نبود. دختران اصلاً مدرسه هم نمی‌توانستند بروند. الآن همه امکانات وجود دارد. ما شاهد رشد اجتماعی و فرهنگی هستیم. الآن زنان این کشور می‌توانند نماینده، وزیر ، سفیر و ... باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها