معرفی تیم‌ های گروه E جام ملت‌ های آسیا ۲۰۱۹

جنگ نفتکش‌ها در گروه مرگ

عربستان، قطر، کره شمالی و لبنان یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام ملت‌های آسیا را تشکیل داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۶۳
جنگ نفتکش‌ها در گروه مرگ

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، جام ملت‌ های آسیا از اواسط دی ماه آغاز می‌شود و تیم‌های عربستان، قطر، کره شمالی و لبنان در یکی از سخت‌ترین گروه‌های این رقابت‌ها حاضر هستند.

عربستان برای دهمین بار حضور در جام ملت‌ها را تجربه می‌کند. این تیم در ۹ دوره اخیر توانسته سه عنوان قهرمانی به دست بیاورد.

عربستان در سال‌های ۱۹۸۴، ۱۹۸۸ و ۱۹۹۶ توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. نکته مثبت برای عربستان این است که آخرین قهرمانی این تیم در جام ملت‌ها، در کشور امارات برگزار شده است.

عربستان در جام جهانی توانست مصر را شکست دهد. همه نگاه‌ها در این دوره به سهلاوی و موالید است تا بتوانند در امارات بدرخشند.

قطر

قطر برای دهمین بار حضور در جام ملت‌ها را تجربه خواهد کرد. این تیم هیچ‌گاه نتوانسته به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کند و بهترین عملکرد این تیم، حضور در مرحله یک چهارم نهایی در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۱ بوده است.

قطر در سال ۲۰۱۱ میزبان جام ملت‌های آسیا بود و کمتر از چهار سال دیگر نیز میزبان جام جهانی است و به همین خاطر تیم جوان شده قطر به دنبال درخشش در این دوره است.

«عنابی‌ها» در ترکیب خود، عبدالکریم حسن را دارند که بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۱۸ شد.

حسن الهیدوس و اکرم عفیف نیز دو بازیکن دیگر قطر هستند که می‌توانند در این دوره بدرخشند.

حضور قطر و عربستان در این گروه، جذابیت‌های مرحله گروهی را زیاد کرده است.

کره شمالی

کره شمالی که به سبب درخشش در جام جهانی ۱۹۶۶ لقب «توفان زرد آسیا» را گرفت، بعد از حضور در جام جهانی ۲۰۱۰ دچار افت شد و تاکنون این روند نزولی ادامه داشته است و بعید است به این زودی بار دیگر کره شمالی را در بین تیم‌های مدعی ببینیم.

هر چند کره شمالی می‌تواند برای قطر و عربستان خطرساز شود و دو تیم را به چالش بکشد.

تیم تحت هدایت کیم یونگ جون ۳۵ ساله، ستاره شاخصی ندارد و شاید بتوان جونگ ایل گوان را بهترین بازیکن کره شمالی بدانیم که ۲۰ گل ملی دارد ولی در عضویت تیمی باشگاهی نیست.

لبنان

لبنان تاکنون یک بار حضور در جام ملت‌ها را تجربه کرده و آن هم به سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد که این کشور میزبانی جام ملت‌ها را بر عهده گرفت البته لبنانی‌ها در آن دوره در همان مرحله گروهی حذف شدند.

حالا به واسطه افزایش تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا، لبنانی‌ها نیز این فرصت را به دست آوردند که در جام ملت‌ها حاضر باشند.

میودراگ رادولوویچ هدایت لبنان را بر عهده دارد و در ترکیب این تیم، هیلال در آپولون یونان حضور دارد و باسل نیز در هایدوک اشپیلت بازی می‌کنند.

لبنان در دومین حضورش در جام ملت‌های آسیا در گروه سختی قرار گرفته است و کار آسانی برای رسیدن به مرحله بعد ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها