اولین فرمانده سپاه در گفت‌وگو با جام جم آنلاین با اشاره به فتح سوسنگرد مطرح کرد:

ماجرای مخابره رمز آشوب توسط بنی صدر پس از فتح سوسنگرد/ لاف صدام به خبرنگاران غربی

یادی از حماسه‌سازان سوسنگرد؛

از آزادسازی پادگان تا آزادسازی شهر مقاومت

این روزها سی و هشتمین سالگرد حماسه شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد در 26 آبان ماه سال 1359 است به این مناسبت از شهدای حاضر در این عملیات یاد کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۷۶۸۸۶
از آزادسازی پادگان تا آزادسازی شهر مقاومت

جام‌جم آنلاین؛ شهید محمد رضا فوادیان یک از حماسه آفرینان جبهه‌‌های سوسنگرد است، محمدرضا آبان ماه سال 1337 در شهر تهران و در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را با موفقیت به پایان رسانید ولی دوره راهنمایی را نیمه تمام رها کرد و به سراغ کار رفت. در سال 1357 به خدمت سربازی اعزام شد که تقریباً همزمان با اوج حرکت انقلاب بود و ایشان هم که خود را سرباز امام خمینی (ره) می‌دانست، در همان محل خدمت خود به فرمان امام که به سربازان دستور می‌دادند سربازخانه‌ها را نگه دارید، همراه چند نفر از سربازان قصد تصرف پادگان خود در «حسن رود» بندر انزلی را داشتند.

سربازان رژیم شاه بارها برای تسلط به پادگان به آن‌ها حمله کردند اما این تلاش ناکام ماند و تا پیروزی انقلاب اسلامی، آن‌ها همچنان از پادگان حفاظت کردند.

با شروع جنگ تحمیلی شهید فوادیان بی‌صبرانه در 19 مهرماه 1359 در ستاد جنگ‌های نامنظم با فرماندهی شهید دکتر مصطفی چمران ثبت نام کرد. پس از یک دوره تقریباً طولانی و سخت آموزش چریکی به جبهه اعزام شد. وی بیشتر در منطقه جنوب غربی سوسنگرد خدمت می‌کرد و فرماندهی یک گروه را بر عهده داشت، او آرپی‌چی زن و شکارچی تانک بسیار خوبی هم بود.

بعد از شهادت شهید دکتر مصطفی چمران، یک روز بعد از ظهر درحالی‌که همراه گروه خود آماده حمله به دشمن شده و مشغول بازدید از منطقه تحت مسئولیت خود بود، با انفجار یک گلوله خمپاره از سوی دشمن بعثی به شدت از ناحیه دو دست، پاها و سر و گردن مجروح شد. در روز 24 شهریور ماه1360 برای درمان به مشهد مقدس اعزام شد.

بعد از التیام دوباره به جبهه بازگشت و بالاخره در تاریخ 20 بهمن سال 1360 همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب در تنگه چزابه به شهادت رسید و از قفس تنگ جسم خاکی پرکشید و به سوی پروردگار رفت. این شهید بزرگوار با لباس آغشته به خون به خاک سپرده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها