شبکه های سراسری سیما علاوه بر برنامه های متداول خود که در آن ها به موضوع اربعین و معارف آن می پردازند، ویژه برنامه های خاصی هم برای این ایام درنظرگرفته اند.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۹۶
ویژه برنامه های اربعینی سیما

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی در ویژه برنامه هایی که شبکه های سراسری سیما برای این روزها در نظر گرفته اند، در کنار بحث های کارشناسی و مستند های ویژه اربعین، مخاطبان به سفرهای معنوی به کربلای معلا هم دعوت می شوند.

پخش ویژه برنامه های هفتاد و سومین نفر و مغناطیس از 5 آبان در شبکه یک سیما آغاز شده است.

هفتاد و سومین نفر در هفت قسمت هر روز ساعت 16:40، به مدت 40 دقیقه در مباحث تحلیل جامعه شناختی کربلا، مدیریت امام حسین(ع) درکربلا، مقاومت از دیدگاه واقعه عاشورا و دیدگاه های آخرالزمانی به عاشورا و اربعین پخش می شود.

دکتر علی رضائیان چهره ماندگار مدیریت، دکتر فرشاد شریعت رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق(ع)، دکتر طه رمضانی استاد دانشگاه، دکتر غلامرضا گودرزی، دکتر عباسعلی الهیاری و حجت الاسلام دکتر غلامرضا بهروزی لک از استادان دانشگاه به ترتیب میهمانان این هفت برنامه هستند.

کارشناس مجری این برنامه هم حجت الاسلام سید علی اصغر علوی است که در باره موضوعت مذکور با میهمانان گفت و گو می کند.

برنامه مغناطیس هم به گفت و گو با تازه مسلمان شدگان غیر ایرانی می پردازد که در جای جای دنیا تحت تاثیر واقعه عاشورا، به دین اسلام مشرف شده اند.

روچا از مکزیک، فاضل کاکایری از اوگاندا، نیکی هارمان از هلند، محمد شریف از تالیند، زهرا سلطانی از هلند، سهیل اسعد از آرژانتین، انود عبدالمالک از آمریکا، تاراس از روسیه، مارگارت ملهورن از آلمان، کریستین جیمز از اسکاتلند، کریستسان سریا و سوفیا کاسترد از آرژانتین، آتسوکو هوشینو از ژاپی، احمد جونز ار ایرلند و بامبا از غنا از مهمانان برنامه مغناطیس هستند که از نگرش خود به امام حسین(ع) و قیام عاشورا خواهند گفت. مغناطیس کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که با اجرای کاظم احمدزاده هر روز ساعت 20 از شبکه یک سیما پخش می شود.

برنامه «کوی محبت» به تهیه کنندگی سید مصطفی موسوی با محور پیاده روی اربعین و گفت و گو با کارشناسان در این ایام از شبکه دو سیما پخش می شود. پخش زنده گزارش هایی از مسیر راهپیمایی اربعین همچنین گفت و گو با کارشناسان و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) از بخش های این برنامه است که در ساعت های مختلف از شبکه دو سیما پخش می شوند.

ویژه برنامه اربعینی «سلام» با موضوع قیام عاشورا و پیاده روی اربعین به صورت زنده از نجف اشرف و کربلای معلی هرشب ساعت 21:00 پخش می شود.

ویژه برنامه «سلام» همگام با زائران اربعین سیدالشهدا (ع) در مسیر پیاده روی با مخاطبان خود همراه خواهد بود و حاوی روایت هایی از عشق و ارادت و دلدادگی به اباعبدالحسین (ع) است.

«سلام» از اولین مبداء پیاده روی که همان نجف اشرف است تا حرم سیدالشهداء در کربلای معلی با ارادتمندان امام حسین (ع) همراه و هرشب ساعت 21:00، پخش خواهد شد.

سخنرانی استاد شیخ حسین انصاریان و استفاده از فرازهایی از بیانات مرحوم حق شناس و پخش مرثیه خوانی ذکر عاشورائیان با نوای حاج محمود کریمی، حاج میثم مطیعی، حاج حسن خلج در فواصل برنامه ها از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این مناسبت ویژه است. همچنین ساعت 6:00 روز سه شنبه زیارت اربعین از این شبکه پخش خواهد شد.

برنامه «از آسمان» به تهیه کننده امیر خورشیدی فرد نیز سه شنبه 8 آبان، ساعت 16:00 گزارشی از پیاده روی کاروان آزادگانِ هشت سال دفاع مقدس آماده پخش کرده است.

قاب دوربین «از آسمان» در این همراهی به ثبت خاطرات این عزیزان از دوران اسارت شان پرداخته است.
ویژه برنامه «دو رکعت عشق» به مناسبت اربعین حسینی سه شنبه 8 آبان به صورت زنده از ساعت 9:30 تا اذان ظهر پخش خواهد شد.

«دو رکعت عشق» برنامه ای است ترکیبی که در بخش کارشناسی تاریخی خود به بررسی حرکت کاروان اسرا از کربلا تا شام می پردازد.

ارتباط مستقیم با کربلای معلی و مراسم پیاده روی اربعین، تواشیح، سرود، مداحی و زیارت اربعین سیدالشهدا (ع) از دیگر بخش های این برنامه است.

برنامه «موکب» نیز به پخش گزارش هایی روزانه از مسیر حرکت پیاده روی اربعین و انعکاس حال و هوای زائرین در موکب های مختلف اختصاص دارد که روز چهارشنبه، ساعت 11:30 و سه شنبه ساعت 15:00 و 19:30 در جدول پخش برنامه های این شبکه قرار دارد.

به مناسبت ایام اربعین حسینی برنامه «مخاطب خاص» هر شب از کربلای معلی، تقدیم مخاطبان شبکه سه سیما می شود.

«مخاطب خاص» از دوم مهر به مدت ده شب به صورت زنده از کربلای معلی ساعت 23:15، پخش می شود.

این برنامه با اجرای رسالت بوذری هر شب میزبان کارشناسان مذهبی، نویسندگان، هنرمندان، شاعران آیینی و مداحان خواهد بود.

برنامه زنده «حوالی حرم» با اجرای مژده لواسانی در آستانه اربعین و از کربلا روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

این برنامه یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه حدود ساعت 16 روی آنتن می‌رود و مژده لواسانی با کارشناسی صدیقه سلیمانی برنامه را اجرا می‌کند.

«حوالی حرم» از آیتم‌های مختلفی برخوردار است و به موضوعاتی مثل سیره حضرت زینب(س)، آیتم‌های شعر عاشورایی و کتاب «آفتاب در حجاب» اثر سیدمهدی شجاعی می پردازد. گفت و گو با زائرات اربعین نیز بخشی از این برنامه است.

وحید یامین پور از 5 آبان با ویژه برنامه تلویزیونی «رستاخیز» با مخاطبان شبکه چهار سیما همراه شده است.

«رستاخیز» ادای دین علوم انسانی به اربعین است که در هر قسمت مجری برنامه به گفت و گو با کارشناسان علوم انسانی در حوزه های مختلف اجتماعی، جامعه شناسی، تمدنی و مردم شناسی می پردازد.

این ویژه برنامه در 7 قسمت 60 دقیقه ای تهیه و تولید شده است.

نادر طالب زاده در حوزه پوشش رسانه ای اربعین و بازتاب آن در جهان، دکتر ابراهیم فیاض در بخش مردم شناسی و حجت الاسلام و المسلمین رهدار در حوزه تمدنی و نسبت اربعین با انقلاب اسلامی از جمله چهره هایی هستند که به این ویژه برنامه دعوت شده اند.

«رستاخیز» به سردبیری دکتر سید مجید امامی و کارگردانی پوریا ملک آبادی از روز شنبه 5 آبان، هر شب ساعت 21:40 از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت 14 بازپخش می شود.

شبکه پنج سیما، در روز اربعین حسینی (سه شنبه 8 آبان ماه) با ویژه برنامه های جاماندگان حسینی، مستند ابور نور، چهل منزل، چهارده چهل و.... با مخاطبان خود همراه می شود.

ویژه برنامه جاماندگان حسینی، روز اربعین ساعت 9:30 صبح به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش می شود.

این ویژه برنامه، پوشش زنده تصویری از پیاده روی شهروندان تهرانی در روز اربعین از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) را در دستور کار خود خواهد داشت.

مستند «ابو نور» سه شنبه 8 آبان، ساعت 20 از شبکه پنج سیما پخش می شود. مستند «ابو نور» معرفی زندگی یکی از خدام امام حسین (ع) به تهیه کنندگی ایمان گودرزی است که به مدت 25 دقیقه پخش خواهد شد.

برنامه سخنرانی مذهبی ساعت 17:45، برنامه «چهل منزل» ساعت 17:20 و ارتباط زنده با کربلا معلی «چهارده چهل» ساعت 22 و ... از دیگر برنامه های اربعین حسینی است که تقدیم مخاطبان شبکه پنج سیما می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها