مرکز مدیریت راههای کشور محدودیت های ترافیکی ایام اربعین حسینی را در برخی از راه های برون شهری استان های خوزستان ، ایلام، لرستان و کرمانشاه اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۷۳۱۳۶
محدودیت‌ ترافیکی جاده های کشور در ایام اربعین

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، در استان خوزستان تردد‌ کامیون و تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی تا ساعت 7 روز شنبه 12 آبان ماه در محورهای اهواز - سوسنگرد، بستان - چزابه، اهواز - خرمشهر و شلمچه و بالعکس ممنوع است؛ برای شلمچه مسیر جایگزین وجود ندارد ولی خودروهایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند، می‌توانند از مسیر اهواز - آبادان - خرمشهر و بالعکس تردد کنند.

تردد‌ اتوبوس‌ها تا ساعت 7 روز 12 آبان ماه سال جاری در محور هفتگل - باغملک - ایذه - دهدز - شهرکرد و بالعکس ممنوع است و مسیر اهواز - اندیمشک - خرم آباد - الیگودرز - اصفهان - شهرکرد و بالعکس به‌عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

استان ایلام

تردد‌ تریلرها، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت 7 روز یکشنبه 13 آبان ماه سال جاری از مسیرهای منتهی به دهلران - مهران، حمیل - ایلام، قلاجه - ایلام، ایلام - ملکشاهی - مهران و ایلام - مهران ممنوع است.

استان لرستان

تردد‌ تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی تا ساعت 7 صبح روز 12 آبان ماه سال جاری در محورهای پل‌دختر - اسلام آباد و پل‌دختر - اندیمشک و بالعکس ممنوع شده است.

جاده‌های‌ استان کرمانشاه

تردد‌ تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت 7 صبح روز 13 آبان ماه سال جاری در محورهای اسلام آباد غرب - پل‌دختر و حمیل - سرابله و بالعکس ممنوع است و مسیر جایگزین محور اسلام آباد - قلاجه خواهد بود.

محدودیت‌ ترافیکی تردد خودروهای ترانزیتی

ترد‌د خودروهای ترانزیت و کامیون‌های حامل بارهای صادراتی و وارداتی تا ساعت 7 روز یکشنبه 13 آبان ماه سال جاری در مسیرهای منتهی به مرزهای درگیر طرح اربعین برابر مصوبه شصت و چهارمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی ممنوع شده است.

محدودیت‌های ترافیکی تاکسی‌های درون شهری

تردد تاکسی‌های درون شهری اعم از ون و سواری در مدت اجرای طرح اربعین 97 تا ساعت 7 صبح روز سه شنبه 15 آبان ماه سال جاری در محورهای خارج از شهر ممنوع خواهد بود.

پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون نفر در مراسم اربعین حسینی در کربلا شرکت کنند که 150 هزار نفر آنها با استفاده از پروازهای هوایی عازم نجف و یا بغداد شوند بیش از 300 هزار نفر با قطار و بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر دیگر با استفاده از ناوگان حمل ونقل جاده ای و خودروهای سواری عازم پایانه های مرزی شوند.

امسال چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین مصادف با هشتم آبان است اما زائران از یک هفته پیش سفر معنوی خود را آغاز کرده اند؛ سفرهای بازگشت زائران از همان روز اربعین آغاز می شود و پیش بینی می شود تا 12 آبان ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها