رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین اعلام کرد

نرخ بلیت اتوبوس اربعین ۱۵۲ هزار تومان

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد

‌۳۳۰ پرواز‌ فوق‌العاده در اربعین

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به صدور مجوز ۳۳۰ پرواز فوق‌العاده برای شرکت‌ها در ایام اربعین غیر از ۹۰ پرواز برنامه‌ای در هفته، به مشکلات فرودگاه نجف اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکلات دو مدیریتی بودن فرودگاه نجف است.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۲۳
‌۳۳۰ پرواز‌ فوق‌العاده در اربعین

به گزارش جام جم آنلاین، مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با فارس درباره آماده‌سازی ناوگان هوایی برای پروازهای اربعین، نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و نظارت بر نرخ‌ در این ایام پرتقاضا، اظهار داشت: پروازهای خارجی مشمول قیمت‌گذاری نیست، اما در راستای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه به دلیل افزایش تقاضای سفر به عتبات در ایام اربعین و در راستای جلوگیری از افزایش نرخ‌ها، امسال شرکت‌های هواپیمایی در هماهنگی با سازمان هوایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی، سقف نرخی را تعیین و اعلام کردند که با نرخ‌های مصوب در ایام اربعین، پرواز خواهند داشت.

وی اضافه کرد: بر این اساس قیمت بلیت پرواز‌ تهران - نجف - تهران و سایر شهرستان‌ها 2.2 میلیون تومان، پرواز مشهد - نجف - مشهد 2.8 میلیون تومان و مسیر یک‌طرفه تهران - نجف و سایر شهرستان‌ها به نجف، 1.1 میلیون تومان و مشهد - نجف 1.4 میلیون تومان تعیین شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی پروازهای اربعین را با نرخ تعیین شده انجام خواهند داد و این نرخ شامل همه عوارض‌ مربوطه است؛ نرخ‌های مذکور با ارز سامانه نیما محاسبه شده است، این در حالی است که هنوز شرکت‌های هواپیمایی در حوزه دریافت ارز سامانه نیما، مشکلات زیادی دارند.

امکان راستی‌آزمایی بلیت پروازهای اربعین برای زائران

اسعدی سامانی بیان کرد‌: طی هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی، مقرر شد، ایرلاین‌ها دفاتر فروش بلیت پروازهای خود را برای ایام اربعین مشخص کنند که این موضوع انجام شد و به اطلاع مردم هم رسید.

وی اضافه کرد: اسامی دفاتر فروش بلیت‌ پروازهای اربعین در سایت سازمان هواپیمایی کشوری و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی هم موجود است، در ضمن امکان راستی‌آزمایی بلیت‌های خریداری شده از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی، سایت سازمان هواپیمایی کشوری و سایت شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد.

جلسه با دفاتر فروش بلیت پروازهای اربعین

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته در پروازهای اربعین، امروز با حضور همه دفاتر فروش پروازهای اربعین، نماینده ایرلاین‌ها، انجمن شرکت‌های هواپیمایی و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، جلسه‌ای در این سازمان‌ برگزار خواهد شد و مسئولان دفاتر فروش،درباره چگونگی فروش و پیشگیری از تخلفات احتمالی توجیه می‌شوند.

صدور مجوز 330 پرواز فوق‌العاده عتبات

اسعدی سامانی با بیان اینکه فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای اربعین در حال انجام است، گفت: تاکنون حدود 330 درخواست برقراری پرواز فوق‌العاده عتبات، از سوی شرکت‌های هواپیمایی به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شده است؛‌ سازمان هواپیمایی هم درخواست‌ها را تأیید کرده است و شرکت‌های هواپیمایی در حال هماهنگی با فرودگاه‌های نجف و بغداد هستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: معمولاً در هفته 91 پرواز برنامه‌ای به فرودگاه‌های نجف و بغداد توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود، اما در ایام اربعین با توجه به افزایش تقاضا حدود 330 پرواز فوق‌العاده درخواست شده است.

انجام پروازهای عتبات در اربعین توسط پنج ایرلاین

اسعدی سامانی با بیان اینکه تاکنون پنج‌ شرکت هواپیمایی‌ مجوز انجام پروازهای اربعین را اخذ کرده‌اند، گفت: این شرکت‌ها که مجوز پروازهای برنامه‌ای به نجف و بغداد را دارند، ‌شامل ماهان، ایران‌ایر، قشم‌ایر، کیش ایر و تابان است که پروازهای اربعین را از 2 آبان ماه تا 12 آبان ماه انجام می‌دهند.

کاهش تعداد هواپیماها برای پروازهای اربعین‌ به دلیل برخی محدودیت‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه ظرفیت پروازهای اربعین محدود است، گفت: امسال به دلیل محدودیت‌های ارزی و دیگر محدودیت‌هایی که دامن‌گیر شرکت‌های هواپیمایی شده است، نظیر محدودیت هواپیما‌ و نوع برخورد در فرودگاه‌های نجف و بغداد، تعداد شرکت‌های هواپیمایی که پروازهای اربعین را انجام می‌دهند، نسبت به گذشته کمتر شده است.

اسعدی سامانی افزود: در این راستا تعداد صندلی هواپیما برای سفرهای اربعین نسبت به سال‌‌ قبل کمتر شده است و شرکت‌های هواپیمایی با توجه به محدودیت‌ها، نمی‌توانند همه تقاضای موجود را پاسخگو باشند، از زائران حسینی تقاضا داریم، کسانی که ‌موفق به تهیه بلیت برای ایام اربعین نشدند، تلاش کنند از طریق دیگر مدل‌های حمل‌ونقلی‌ به کشور عراق سفر کنند.

نظارت شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی بر نرخ پروازهای اربعین

وی تأکید کرد:‌ تلاش می‌شود، ظرفیت‌هایی که از سوی شرکت‌های هواپیمایی ایجاد شده است، با همان نرخ‌های مصوب به زائران حسینی ارائه شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه‌ شرکت‌های هواپیمایی هم خود در این ایام نظارت و کنترل نرخ‌ها را هم انجام می‌دهند، افزود: همچنین با دفاتر و آژانس‌های فروش بلیت هواپیما که برای فروش پروازهای اربعین معرفی شده‌اند، هماهنگی می‌شود تا اقدامات لازم برای فروش بلیت انجام شود، تا بلیت به دست مصرف‌کننده نهایی برسد و اگر تخلفی هم مشاهده شد، از طریق مراجع نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری که به عنوان واحد رسیدگی به شکایات معرفی شده است، پیگیری می‌شود.

اسعدی سامانی به پروازهای یک سر خالی در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: زائران تلاش کنند مدیریت سفر داشته باشند و زمان برگشت خود را صرفا روز اربعین و یا روز بعد از آن قرار ندهند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: قیمت صندلی‌های ‌کلاس تجاری پروازهای عتبات در ایام اربعین مشمول قیمت‌گذاری‌های تکلیفی نیست، ضمن آنکه تعویض و ابطال بلیت‌ها هم تابع ضوابط ابطال و تعویض بلیت‌های بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بلیت پروازهای اربعین توسط شرکت‌های هواپیمایی در حال فروش است، گفت: سال گذشته در پروازهای اربعین حدود 110 هزار نفر مسافر با هواپیماها جابه‌جا شد که امسال با توجه به روند موجود امیدواریم تا همین اندازه بتوانیم، مسافر جابه‌جا کنیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه پروازهای برنامه‌ای نجف و بغداد طبق برنامه در حال انجام است، گفت: پس از صدور مجوز پروازهای فوق‌العاده شرکت‌های هواپیمایی به تدریج فروش بلیت پروازهای فوق‌العاده را انجام می‌دهند.

چالش‌ دو تا شدن مدیریت ‌در فرودگاه نجف و مشکل آن برای ایرلاین‌ها‌

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه‌ مشکلات فرودگاه نجف هنوز به قوت خود باقی است، افزود: شرکت‌های هواپیمایی حدود 16 میلیون دلار به فرودگاه نجف بدهکار هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر افزایش نرخ تعرفه‌های خدمات نشست و برخاست و خدمات فرودگاهی از اول اکتبر در فرودگاه نجف اعمال شده است.

اسعدی سامانی با اشاره به بروز مشکل در فرودگاه نجف اضافه کرد: فرودگاه نجف دچار مشکلات مدیریتی شده است‌ و اختلافاتی بین مسئولان فرودگاه نجف وجود دارد، یک رئیس از سوی استانداری نجف برای فرودگاه نجف تعیین شده است و یک رئیس هم از سوی سازمان هواپیمایی عراق برای فرودگاه نجف تعیین شده است و هر کدام از اینها ادعاهای خاص خود را دارند و درگیری‌ مدیریتی در این فرودگاه وجود دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: به هر حال ما در حال هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی هستیم، تا پروازهای نجف در ایام اربعین تا اندازه‌ای خوب انجام شود، البته احتمالاً جلسه‌ای با مسئولان سازمان هواپیمایی کشور عراق درباره پروازهای اربعین خواهیم داشت که در این باره در حال رایزنی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها