فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خبر داد؛

کشف ۱۲ قطعه ظروف سفالی دوره ساسانی

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی از کشف و ضبط ۱۲ قطعه ظروف سفالی دوره ساسانی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۲۴
کشف ۱۲ قطعه ظروف سفالی دوره ساسانی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار حمید رحمت اللهی با اشاره به کشف و ضبط ۱۲ قطعه ظروف سفالی دوره ساسانی در کازرون گفت: این اشیای عتیقه و گرانقیمت با هوشیاری و اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت استان فارس کشف و ضبط شده است.

وی افزود: این موضوع در پی گزارش دوستداران میراث فرهنگی به اطلاع ما رسید.

سردار رحمت اللهی توضیح داد: دوستداران میراث فرهنگی عنوان کرده بودند یک گروه در حال حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان کازرون هستند، این موضوع به یگان حفاظت میراث فرهنگی اطلاع داده شد و پس از آن تحقیقات درباره صحت خبر آغاز شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی ماموران ما به محل مورد نظر در تنگ چوگان مراجعه و متوجه صحت موضوع شدند.

وی افزود: در بازرسی های صورت گرفته توسط ماموران ما از محل مورد نظر ۱۲ قطعه ظروف سفالی متعلق به دوران ساسانیان کشف و ضبط شد.

سردار رحمت اللهی تصریح کرد: جدا از آثار تاریخی کشف شده یک دستگاه فلزیاب، سه عدد مته دریل تخریب و مقادیری ادوات حفاری از این گروه کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در پایان گفت: تاکنون دو متهم دستگیر شده اند و برای تکمیل مراحل قانونی به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها