آئین نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۷ کل کشور در خصوص اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از سوی معاون اول رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۰۷
جزئیات حذف یارانه۳دهک درآمدی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، آئین نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال در خصوص درآمدها، پرداختی ها و مصارف قانون هدفمندی یارانه ها برای سال ۹۷ از طرف اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

براساس این آیین نامه در بخش مصارف هدفمندی یارانه ها برای سال ۹۷ مبلغ ۴۱۵ هزار میلیارد ریال برای پرداخت یارانه نقدی، تا سقف ۷۰ هزار میلیارد ریال پرداخت نقدی برای کمک به کاهش فقر مطلق و ۳۷ هزار میلیارد ریال برای سلامت و تا سقف ۳۳ هزار میلیارد ریال نیز بابت خرید تضمینی گندم و یارانه مان اختصاص می یابد.

دستگاه های اجرایی زیر موظفند در راستای شناسایی و رتبه بندی خانوارها، تمام داده های مورد نیاز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مطابق جدول زیر به صورت یکجا، تجمیعی و برخط در اختیار وزارت مذکور قرار دهندو آن را به روز رسانی کنند:

جدول شناسایی اطلاعات خانوارها

همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده است نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها به استثنای روستائیان و عشایر اقدام کند.

این خانوارها می توانند ضمن اعلام رضایت از دسترسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تمام اطلاعات بانکی و ارائه مستندات لازم نسبت به قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل اعتراض کنند. همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است پس از بررسی مستندات ارائه شده، اسامی سرپرستان خانواده واجد شرایط دریافت یارانه نقدی را به سازمان اعلام کند تا در اولین نوبت، پرداخت یارانه نقدی آنها برقرار شود و همچنین نتایج به کلیه معترضان اعلام خواهد شد.

همچنین موالید جدید صرفا با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رعایت قوانین و مقررات مربوط، مشمول دریافت یارانه نقدی خواهند بود.

براساس این آیین نامه تا سقف ۳۷ هزار میلیارد ریال در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرارمی گیرد تا برای اجرای بیمه کردن افراد فاقد بیمه سلامت از طریق سازمان بیمه سلامت ایران، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های وابسته به آن وزارت، حفاظت و حمایت مالی از بیماران صعب العلاج و خاص هزینه کرده و گزارش عملکرد مربوط را به صورت ماهیانه به سازمان هدفمندی یارانه ها ابلاغ کنند.

علاوه بر این تا مبلغ ۳۳ هزار میلیارد ریال نیز به یارانه نان و خرید تضمینی گندم اختصاص می یابد.

آئین نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۷ کل کشور که به وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت بهداشت - درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون-کار و رفاه اجتماعی، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت کشور، وزارت دادگستری، وزارت صنعت-معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور و بانک مرکزی ابلاغ شد، به شرح زیر است:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها