درخشش امیدهای ایران در پایان رقابت‌های لیگ ملت‌ها

رستگاری با جوانان

تمام شد؛ در رده دهم جدول رده‌بندی لیگ ملت‌ها قرار گرفتیم. شاید بدشانس بودیم و شاید هم کم دقت. اما بزنگاه‌هایی را واگذار کردیم که نباید می‌کردیم. مثل بازی با صربستان، بازی با برزیل و البته بازی با ژاپن.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۳۲

در بازی با برزیل و صربستان ست پنجم را باختیم که انصافا باید نتیجه دیگری رقم میخورد. میماند بازی با ژاپن که در بدترین جای تاریخ نتیجه را به آنها واگذار کردیم. البته نباید از این غافل شد که ژاپنیها در بهترین شرایط خود هستند و مقابل ایران عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند. با این حال اگر این سه بازی را برده بودیم میتوانستم راهی مرحله بعد شویم. براساس قواعد جدید لیگ ملتها، شش تیمی که بیشترین پیروزی را کسب کرده باشد راهی مرحله بعدی میشود که در رده ششم این لیست لهستان است که با 10 پیروزی راهی مرحله بعد شد. یعنی اگر ایران ستهای پنجم بازی با برزیل و صربستان را واگذار نمیکرد و به ژاپن هم نمیباخت حالا یکی از تیمهای صعودکننده بود. با این حال هفته پنجم لیگ ملتها برای ایران خوب به پایان رسید. تیم ملی هر سه بازیاش را برد تا باز هم بالاتر از ژاپن، کره، چین و استرالیا در رده دهم جدول ردهبندی قرار بگیرد.

کولاکوویچ: چرا میخواهید سعید معروف برود؟

کولاکوویچ سرمربی تیم ملی در پایان لیگ ملتها برای ایران گفت: «میدانستم بازی در این سطح و در آخرین بازی لیگ ملتها جذاب است. تلاش ما این است که در تمام بازیها پیروز شویم. حالا نیز که هدف ما رقابتهای جهانی است یک سری از مصدومیتها مانند مصدومیت موسوی و غفور را داریم. قائمی هم که مصدوم شد. این آسیبها ما را از آرزوی اولیه دور کرد.من چون مشکل ویزا دارم فعلا ایران هستم. امیدوارم خیلی طول نکشد چون خانواده ام را خیلی وقت است ندیده ام. از جولای تمرینات را آغاز میکنیم.»

کولاکوویچ درباره سعید معروف هم گفت: «نمیدانم چرا بسیاری از ایرانیها دوست دارند معروف خداحافظی کند. معروف خیلی خوب بازی میکند. علاوه بر این ما برای معروف جانشین داریم اما پاسور خوب نیاز به تجربه دارد. بعد از معروف در آینده نگران نباشید، وادی، فلاحت خواه و کریمی به خوبی بازی میکنند و میتوانند جانشینهای خوبی باشند. وادی مقابل آمریکا خوب بازی کرد.»

کولاکوویچ در پاسخ به این سوال که در رقابتهای جهانی و المپیک نیز از ترکیب جوان استفاده میکند یا خیر؟ گفت: «در لیگ ملتها 21 بازیکن را اعلام کردم در آینده نیز لیست جدید اعلام میکنم و ترکیب جدید و قدیم نداریم.»

برنامه بعدی؛ بازیهای آسیایی

شاگردان کولاکوویچ بشدت خسته هستند، اما از تقریبا یک ماه و نیم دیگر بازیهای آسیایی شروع میشود و آنها باید در یک رقابت فشرده دیگر به میدان بروند. رقابتی که کسب مدال طلایش میتواند تاثیر زیادی در رنکینگ ایران برای کسب مقام چهارمی در این تورنمنت داشته باشد. همیشه اینطور بود که ردههای اول تا سوم به کشورهای چین، ژاپن و کره میرسد (تعداد زیاد ورزشکاران و رشتههایی که بانوان ما نمیتوانند شرکت کنند) و ایران به همراه قزاقستان و سایر کشورها برای کسب رتبه چهارم میجنگد.

امسال هم بی شک این اتفاق خواهد افتاد و کسب مدال طلای والیبالیها میتواند تاثیر زیادی روی این روند داشته باشد. البته قرار است تیم (ب) راهی این رقابتها شود و با توجه به مصدومیتهای پی در پی و خستگی بازیکنان فدراسیون تصمیم گرفته تا تیم (ب)را به این رقابتها اعزام کند.

مرتضی رضایی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها