سازمان حج و زیارت اعلام کرد

میزان پوشش بیمه ای زائران حج تمتع ۹۷

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد:

محاسبه هزینه حج 97 با نرخ ارز مبادله‌ای

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه تفاوت قیمت کاروان‌ها به دلیل تفاوت قیمت هتل‌ها است، گفت: نرخ ارز حج امسال با نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه شد به همین دلیل جهشی در قیمت نداریم.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۸۸
محاسبه  هزینه حج 97 با نرخ ارز مبادله‌ای

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، حجت‌الاسلام سید علی قاضی‌ عسکر در جمع زائران حج تمتع خراسان رضوی با اشاره به فضاسازی سنگین علیه حج در سال گذشته اظهار داشت: حج 96 به خوبی برگزارشد و همه زائرانی که مشرف شدند دریافتند شایعات دروغ بود و ما حجی عزتمندانه، آبرومندانه و درکمال آسایش و رفاه برگزارکردیم.

وی با بیان اینکه امسال خوشبختانه درفضای آرامی برنامه‌های حج آغاز شده است و پیش بینی می‌کنیم که حج امسال را بهتر از سال گذشته برگزارکنیم، افزود: سعودی‌ها سال گذشته به تعهدشان مبنی بر حفظ عزت و کرامت زائران ایرانی پایبند بودند. هرچند رابطه سیاسی با عربستان نداریم ، اما حج را از روابط سیاسی جدا کرده‌ایم وآنها هم پذیرفته‌اند و امسال نیز 85 هزار زائر به زیارت بیت الله الحرام و حرم شریف نبوی مشرف می‌شوند.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای به حداقل رساندن هزینه حج گفت: نرخ ارز حج 97 با نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه شد، لذا جهش در قیمت نداریم و اختلاف قیمت با سال گذشته مربوط به نرخ ارز می‌شود و هزینه حج هم بر اساس قیمت تمام شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به دلایل تفاوت قیمت کاروان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: تفاوت در قیمت مسکن به دلیل تفاوت در کیفیت هتل‌ها است اما ارائه خدمات به زائران در بخش‌های تغذیه، بهداشت ، تدارکات و حمل و نقل فرقی ندارد.

نماینده ولی فقیه خطاب به زائران تاکیدکرد: به هیچ وجه نگرانی و اضطراب به خود راه ندهید و در انجام مناسک حج استرس نداشته باشید، روحانیون همراه شما بوده و همکاری کامل را خواهند داشت.

سرپرست حجاج ایرانی با مهم خواندن تقویت وحدت میان مسلمانان در کنگره عظیم حج اظهارداشت : حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از آغاز انقلاب بر وحدت امت اسلامی تاکید داشته‌اند و همه باید از بحث‌های تفرقه انگیز دوری و به وحدت تکیه کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها