ماموران قلابی که با ربودن سه تبعه افغان قصد اخاذی از آنها را داشتند، قبل از رسیدن به خواسته خود دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۱۲
کیش و مات ماموران قلابی در بزرگراه +عکس

به گزارش جام‌جم، ساعت 5 و 30 دقیقه صبح جمعه ماموران کلانتری 168 سیزده آبان هنگام گشت زنی در بزرگراه شهید هاشمی، به یک خودروی پراید مشکوک شدند.

یکی از شماره‌های پلاک پراید، با برچسب تغییر کرده بود. ماموران به خودرو نزدیک شدند که سه سرنشین عقب پراید با مشاهده ماموران درخواست کمک کردند.

ماموران به راننده دستور ایست دادند که او با افزایش سرعت پراید از محل دور شد. در جریان تعقیب و گریز ماموران مجبور به شلیک تیرهوایی شدند که راننده سرانجام در کنار بزرگراه توقف کرد اما همدستش که روی صندلی جلو نشسته بود، به صورت پیاده به سمت زمین‌های کشاورزی گریخت که سرباز کلانتری با تعقیب و شلیک تیرهوایی او را دستگیر کرد.

ماموران در بازرسی خودرو یک چراغ گردان آبی پیدا کردند. سه تبعه افغان هم با دستان دستبند خورده روی صندلی عقب بودند. آنها در تحقیقات عنوان کردند، چهار مرد نیمه شب در صالح‌آباد سراغ ما آمده و خود را ماموران پلیس آگاهی معرفی کردند.

آنها به دستان ما دستبند زده و اعلام کردند به خاطر ورود غیرقانونی به ایران باید همراه آنها به کلانتری برویم. دو نفر از آنها ما را سوار ماشین کرده و دو نفر دیگر خودروی پژو 405 و 11 میلیون تومان پول را از ما سرقت کردند.

مشخصات خودروی پژو 405 در اختیار گشتی‌های پلیس قرار گرفت که پس از ساعتی مشخص شد، دو عضو این باند با اطلاع از دستگیری همدستان‌شان با سرقت 11 میلیون تومان، خودرو را رها کرده‌اند.

سرهنگ امین محمدی، رئیس کلانتری 168 سیزده‌آبان در این باره به جام‌جم گفت: متهمان پس از تحقیقات مقدماتی تحویل پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران شدند.

کارت شناسایی بخواهید

رئیس کلانتری 168 سیزده آبان هشدار داد: هر فردی که تحت پوشش نیروی انتظامی به محل سکونت و کسب و کار شما مراجعه کرد، حتما از او کارت شناسایی بخواهید و مندرجات روی کارت را بخوانید و به خاطر بسپارید.

ماموران علاوه بر داشتن کارت شناسایی برای ورود به منزل شما می‌بایستی حکم ورود به منزل با مشخصات و نشانی منزل شما را داشته باشند و به شما ارائه کنند لذا به افرادی که تحت عنوان مامور یا صرفا با نشان دادن یک کارت قصد ورود به منزل شما را دارند اعتماد نکنید و مراتب را سریعا به تلفن 110 اطلاع دهید.

سرهنگ امین محمدی افزود: همراه‌داشتن تجهیزات پلیسی مثل بیسیم یا چراغ گردان دلیلی بر مامور واقعی بودن افراد نیست و حتما از آنها کارت شناسایی بخواهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها