این سریال در رمضان هرشب از شبکه یک روی آنتن می‌رود

«سرّ دلبران» در مساجد یزد گشوده می‌شود

محمدحسین لطیفی که ساخت مجموعه‌های متنوعی را در ماه رمضان همچون نردبام آسمان، صاحبدلان، دودکش و پادری در کارنامه هنری‌اش دارد و هر کدام از آنها در گونه متفاوتی ساخته شده، برای رمضان امسال با مجموعه «سر‌دلبران» میزبان مخاطبان شبکه یک است. او در این مجموعه روایتگر زندگی یک روحانی است که درصدد حل مشکلات روزمره مردم است. این مجموعه با محوریت سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و مسجد پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۹۰
«سرّ دلبران» در مساجد یزد گشوده می‌شود

به گزارش جامجم، در این مجموعه نقش روحانی را برزو ارجمند به عهده دارد و تلاش دارد نقشی متمایز از روحانی فیلم مجموعه معراجیها باشد. در کنار او محمد کاسبی، فرهاد قائمیان، اسماعیل محرابی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان، کامران تفتی، جهانبخش سلطانی، رابعه مدنی، متین ستوده، نصرت میرعظیمی، شهین تسلیمی، نگار عابدی، محمد الهی، حسام حسنی و... به ایفای نقش میپردازند. این سریال محصول سازمان هنری اوج است.

پیدا کردن مساجد در بافت قدیمی یزد

محمدحسین لطیفی درباره تولید این مجموعه در یزد به جامجم گفت: ابتدا قصه برای تهران نوشته شده بود، ولی وقتی فیلمنامه را خواندم، احساس کردم نمیشود این قصه را در فضای تهران تعریف کرد. به نظرم تهران بی هویت شده، حتی در محلههای جنوب شهر و بافت قدیمی فعلی نمیتوان جایی برای روایت چنین قصههایی پیدا کرد. ما برای این قصه مسجد و محلههایی را میخواستیم که الان در ساختمانهای بلند تهران گم شده است. همه این موارد باعث شد یزد را به جای تهران انتخاب کنیم. ضمن این که یزد هنوز بافت قدیمیاش را حفظ کرده و فضای این شهر به روایت قصه کمک زیادی کرد.

وی درباره نقش روحانی قصه توضیح داد: نقش روحانی قصه را برزو ارجمند بازی میکند که شخصیت اصلی قصه است. این روحانی مردمی است. او کار میکند و... من احساس میکنم مردم با تماشای این سریال این روحانی را دوست داشته باشند و برایشان قابل باور است؛ بنابراین تفاوتی بین روحانی قصه و دیگر کاراکترهای داستان که افراد معمولی هستند، ندیدیم.

این کارگردان درباره این که برزو ارجمند در فیلم مجموعه معراجیها هم نقش روحانی را بازی کرده بود، آیا روحانی سریال سردلبران متفاوت از آن روحانی است، توضیح داد: بله، چون روحانی قصه ما شخصیتمحوری قصه است. او در دل مردم زندگی میکند، اما بروز ارجمند در فیلم مجموعه معراجی نقش فرمانده گردان را داشت؛ بنابراین تفاوتهای زیادی با هم دارند.

قرار گرفتن در موقعیتهای مختلف

حسام حسنی یکی از بازیگران جوان سریال است. او درباره نقشاش در این سریال گفت: در مجموعه سردلبران نقش مجتبی را به عهده دارم که پسر پهلوان است. نقش پدرم را هم جعفر دهقان بازی میکند. مجتبی در موقعیتهای مختلف قرار میگیرد.

وی درباره همکاری با محمدحسین لطیفی گفت: کار کردن با آقای لطیفی برایم تجربه ارزشمندی است و از او خیلی یاد گرفتم. وقتی بازیگر با او کار میکند، آرامش دارد و میداند کارگردانی او را هدایت میکند که هم به کارش مسلط است و هم این که انرژی مثبت به بازیگر میدهد.

دعای خیر مردم پشت سرم است

بروز ارجمند تا امروز نقشهای مختلفی را در تلویزیون بازی کرده است. او، هم تجربه بازی در کارهای طنز را دارد و هم جدی و همیشه تلاش کرده از نقشهای کلیشهای دوری کند. او برای دومین بار قرعه به نامش افتاد که نقش روحانی را بازی کند.

وی درباره بازی در مجموعه رمضانی سر دلبران گفت: ماه رمضان همیشه برایم نشانههای خوبی به همراه داشته است و در کارنامه هنریام تجربه بازی در چند مجموعه تلویزیونی رمضانی را دارم. مردم در ماه رمضان خیلی بیننده سریالها هستند و دعای خیر مردم را در این ماه پشت سرم احساس میکنم. وقتی هم فیلمنامه مجموعه سردلبران را خواندم و نقشی را که به من پیشنهاد شده بود دوست داشتم و به همین دلیل پذیرفتم. امیدوارم مردم هم سریال را ببینند و لذت ببرند.

ارجمند عنوان کرد: من در کارهای قبلی محمدحسین لطیفی هم حضور داشتم. کار با او خیلی لذتبخش است. نقش مقابلم را در این مجموعه متین ستوده بازی میکند و نقش مادرم به عهده رابعه مدنی است. همچنین بیشترین بازیام هم با آقایان محمد کاسبی و فرهاد قائمیان است.

این بازیگر درباره این که آیا در این سریال با لهجه نقش روحانی را بازی میکنید، توضیح داد: نه به هیچ وجه با لهجه بازی نمیکنم و خوشحالم یک بار دیگر نقش روحانی را بازی میکنم. البته این روحانی با روحانی فیلم مجموعه معراجیها تفاوتهای زیادی دارد.

فاطمه عودباشی

روزنامه نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها