سردار علی فضلی در گفت‌وگو با جام‌جم از روزهای فتح خرمشهر می‌گوید

سوم خرداد 61 به روایت «حاج علی»

در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح شد:

روایت لطیفی از روز سوم: خدا نوشت، خدا گرفت...

فیلم «روز سوم» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سال 85 ساخته شد و با جمله «بر اساس یک داستان واقعی» به نمایش درآمد که بیانگر روایتی از روزهای سقوط خرمشهر است.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۳۸
روایت لطیفی از روز سوم: خدا نوشت، خدا گرفت...

فیلم «روز سوم» به کارگردانی محمدحسین لطیفی که در سال 85 ساخته شد و با جمله «بر اساس یک داستان واقعی» به نمایش درآمد که بیانگر روایتی از روزهای سقوط خرمشهر است.

داستان فیلم روز سوم با کارگردانی محمدحسین لطیفی به شکلی سعی در نشان دادن بخشی از مقاومت و ایثار مردان و زنانی دارد که تا آخرین لحظه برای دفاع از خرمشهر در این شهر اشغال شده باقی ماندند و ناموس وطن را از تعرض دشمن بعثی نجات دادند.

محمدحسین لطیفی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین و با گذشت 12 سال از اکران فیلم « روز سوم » با توجه به موضوع و قصه این فیلم عنوان کرد: سال‌ها از ساخت این فیلم می‌گذرد، هر بار آن را میبینم تازگی و لطف خاصی دارد و هنوز برای من زنده است؛ احساس نمی‌کنم یک فیلم را تماشا می کنم و این موضوع تجربه شخصی من در این سال‌ها بوده است.

وی با یادی از ساخت این فیلم ادامه داد: خدا نوشت، خدا گرفت، نامش شد « روز سوم » و من بعنوان یک وسیله بودم و ادعایی نیز ندارم که این اثر، اثر من است؛ در ساخت این فیلم سعی کردم من نباشم و این فیلم ساخته شد؛ یعنی من بودن را کنار گذاشتم.

لطیفی درباره اثرگذاری این فیلم و فرهنگ دفاع مقدس بر جامعه ابراز داشت: همکاران من که در حیطه کاری خود نیز حرفه‌ای هستند همچنان در دیدارهایمان از فیلم « روز سوم » صحبت می‌کنند، به طورکلی حتما اثرگذار بوده است که در مورد آن صحبت می‌شود. بارها از مردم نیز شنیده‌ام که حاضر به تماشای این فیلم برای چندمین بار هستند که شنیدن آن برای من بسیار ارزشمند است.

این کارگردان سینما و تلویزیون درباره کارگردانی این فیلم گفت: پذیرفتن کارگردانی این فیلم بسیار عجیب است چراکه در آن زمان چندین قرارداد دیگر نیز داشتم و باید به آن کارها نیز رسیدگی می کردم و قبول کردن کاری جدید در این شرایط دیوانگی محض بود، اما با تفالی که زدم به من گفته شد که کارگردانی این کار را به عهده بگیرم و به دست دیگری ساخته نشود بنابراین در برابر تهیه‌کنندگان دیگر ایستادم و حتی ضرر و زیان نیز دادم تا بتوانم این کار را بسازم.

محمد حسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون درباره جدیدترین فعالیت سینمایی خود گفت: فیلم « به وقت خماری » به اتمام رسیده است و اکران آن به جشنواره فیلم فجر نرسید اما در بازار فیلم 2 بار اکران ذاشت، در حال حاضر نیز در گپ‌وگفت هستم برای اینکه یک رسانه خانگی یا سینمایی را شروع کنم.

وی عنوان کرد: امیدوارم بزودی قصه ای را که فکر می کنم آن را یافته‌ام " قصه‌ای که بشود در ادامه روز سوم در ارتباط با دفاع مقدس زندگی کرد " را برای فیلمبرداری آماده کنم.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها